Poprzednio Mercedes E63 AMG miał wolnossący silnik 6,2 l V8 o mocy 525 KM (630 Nm). Teraz silnik ma 5,5 l, osiem cylindrów i podwójne turbo. W wersji podstawowej oferuje 525 KM (700 Nm), a we wzmocnionej – 557 KM (800 Nm). Osiągi? Słabsze modele potrzebują 4,3 (4,4 s w kombi) na zaliczenie setki (o 0,1 s szybciej niż poprzednik), a mocniejsze jeszcze o 0,1 s mniej (4,2 i 4,3 s). W obu przypadkach prędkość maksymalna jest identyczna i tak, zgadliście, wynosi 250 km/h. Spalanie? Sedan potrzebuje 9,8 l/100 km, a kombi 10 l/100 km. To o 2,8 l mniej niż poprzednik. Emisja CO2 też spadła, ale nie będę Was już zarzucał kolejnymi liczbami.
Mercedes E63 AMG z nowym silnikiem
Nowe serce montowane w Mercedesie E63 AMG jest mniejsze niż poprzednie, ale spokojnie, osiągi się poprawiły, mocy i momentu obrotowego przybyło, natomiast spadło zużycie paliwa, a to przecież kluczowe w tych ekologicznie powariowanych czasach.