Nowe Mini cabrio urosło: jest teraz o 98 mm dłuższe, 44 mm szersze, 7 mm wyższe. Rozstaw osi powiększono o 28 mm.
Te zmiany spowodowały, że zarówno pasażerowie przednich, jak i tylnych foteli mają więcej miejsca i mogą wygodniej podróżować.
Materiałowy dach składany jest elektrycznie – zajmuje to 18 sekund – dach składać i rozkładać można podczas jazdy, pod warunkiem, że nie przekroczymy 30 km/h.
Mini cabrio dostępne jest także z dachem z namalowaną na nim flagą angielską (Union Jack).
Złożony dach zajmuje część bagażnika – ma on wtedy pojemność 160 litrów. Przy rozłożonym dachu bagażnik może pomieścić 215 l.
Od 5 marca Mini cabrio dostępne będzie w salonach dilerów w trzech wersjach silnikowych: 1,5 benzyna z turbodoładowaniem o mocy 136 KM, 2,0 benzyna z turbodoładowaniem o mocy 192 KM (Cooper S) oraz 1,5 diesel o mocy 116 KM.
Ceny w Niemczech Mini cabrio zaczynają się od 23 950 euro za model 1,5/136 KM.
Wersja 2,0/192 KM kosztuje 27 950 euro, a 116-konny diesel 25 900 euro.