Zaledwie kilka miesięcy po udanym debiucie nowych Mini: Coopera S i Coopera, gama nowych kompaktowych wersji tego wyjątkowego pojazdu klasy premium poszerzy się do czterech modeli. Odwiedzający genewski Salon będą mogli po raz pierwszy zobaczyć stworzony dla Mini Coopera S zestaw tuningowy John Cooper Works.

Jeżeli chodzi o fanów Mini, wiele oczekiwań będzie spełnionych od razu: nowy podstawowy model Mini One jest jeszcze bardziej atrakcyjny, Mini Cooper D o imponującym momencie obrotowym jest najbardziej ekonomicznym modelem, spośród stworzonych dotychczas. Natomiast zestaw tuningowy John Cooper Works gwarantuje nowy wymiar wrażeń dla amatorów sportowej jazdy Cooperem S.

Podobnie jak modele Cooper S (128 kW / 175 KM) i Cooper (88 kW / 120 KM), prezentowane po raz pierwszy w Genewie wersje Mini One i Cooper D napędzane są całkowicie nowymi silnikami, zapewniającymi nie tylko bardziej dynamiczną jazdę, ale również znaczną redukcję zużycie paliwa i niższy poziom emisji spalin.

Nowy One wyposażony będzie w czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra i mocy 70 kW / 95 KM. Silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra umieszczony w nowym Cooperze D rozwija moc 80 kW / 110 KM, łącząc sportowe ambicje oraz imponującą siłę napędową z wzorcową wydajnością pod względem zużycia paliwa.

Nowy Mini One

1,4-litrowy, czterocylindrowy silnik nowego One został skonstruowany na bazie silnika bezsprężarkowego o pojemności 1,6 litra, umieszczonego w nowym Mini, dlatego cechuje się takimi samymi parametrami technicznymi! Posiada na przykład system płynnej regulacji skoku zaworów, oparty na wyjątkowej technologii Valvetronic firmy BMW Group. Zaawansowana konstrukcja aluminiowa czyni pomniejszoną wersję nowego silnika lżejszą, choć o 4 kW mocniejszą od poprzednika. Maksymalny moment obrotowy rzędu 140 Nm dostępny jest już przy 4000 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. wynosi zaledwie 10,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 185 km/godz. Średnie spalanie w cyklu pomiarowym UE to 5,7 litra na 100 kilometrów, czyli o piętnaście procent mniej niż w poprzednim modelu.

Mini Cooper D

Wyposażone w zupełnie nowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem Mini Cooper D jest najbardziej ekonomicznym autem spośród stworzonych dotychczas modeli. Swą moc 80 kW / 110 KM rozwija z pojemności 1,6 litra, a jego maksymalny moment obrotowy rzędu 240 Nm, uzyskiwany w zakresie obrotów pomiędzy 1 750 a 2000 obr/min. zapewnia niespotykaną w tej klasie pojazdów siłę napędową. Nowy D posiada również funkcję Overboost, pozwalającą na jeszcze bardziej dynamiczne i płynne reakcje silnika. Podobnie jak w Cooperze S, funkcja ta podnosi na krótko moment obrotowy z 240 do 260 Nm.

Właściwości techniczne nowego silnika wysokoprężnego – niezwykle lekkiego dzięki aluminiowej konstrukcji – to oparty na technologii Common Rail, nowatorski system bezpośredniego wtrysku i turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. Cooper D przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w 9,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 195 km/godz. Uznane już w poprzednim modelu za wzorcowe, spalanie nowego modelu D jest o dziesięć procent niższe pomimo dodatkowych piętnastu kilowatów mocy silnika. W cyklu pomiarowym UE silnik diesla zużywa średnio 4,4 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, co czyni go najbardziej ekonomicznym z dostępnych dotychczas modeli. Emisja CO2 to zaledwie 118 g/km.

Od strony wizualnej dwa nowe modele wyróżniają się charakterystyczną dla Mini stylistyką poddaną kolejnym udoskonaleniom. Typowa sześciokątna atrapa chłodnicy modelu One oznacza się czarnymi listwami nadającymi jej indywidualny styl. Osłony lusterek zewnętrznych oraz uchwyt na klapie tylnej są również czarne. W związku z większym silnikiem maska Coopera D posiada obecnie wyraźne wybrzuszenie. W porównaniu z poprzednim modelem większy jest również wlot powietrza, który cechuje się zaokrąglonym kształtem, drobniejszą kratką atrapy i belką poprzeczną.

Zdecydowaną zaletę stanowi umieszczony pod maską CooperA S nowy zestaw tuningowy John Cooper Works, który zadebiutuje na tegorocznym Salonie w Genewie. W skład zestawu wchodzi sportowy układ wydechowy, sportowy filtr powietrza oraz elektroniczny układ sterowania silnikiem, zoptymalizowany pod kątem wydajności silnika. Jako wybitny zawodnik w swej kategorii, wyposażony w zestaw tuningowy John Cooper Works, Cooper S rozwija imponującą moc 141 kW / 192 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy obrotach w zakresie od 1750 do 5000 obr/min. Dzięki funkcji Overboost moment zwiększa się do 270 Nm przy obrotach od 1750 do 4500 obr/min.