Mitsubishi Xpander może zabrać na pokład 7 osób (ma trzeci rząd siedzeń) i duży bagaż. Auto ma 4475 mm długości, 1750 mm szerokości i 1700 mm wysokości. Prześwit wynosi 205 mm.
Stylistycznie Xpander nawiązuje do innych modeli Mitsubishi: Outlander, Pajero, Eclipse Cross.
Wnętrze wyposażono w liczne schowki różnej wielkości pozwalające na umieszczenie najróżniejszych przedmiotów, od dodatkowego bagażu, po smartfony i monety. W desce rozdzielczej ukryto też dodatkowy, "tajny" schowek.
Xpander ma w środku 16 uchwytów na butelki i kubki w boczkach drzwi oraz w konsoli centralnej pomiędzy siedzeniami.
Wielofunkcyjny kolorowy wyświetlacz LED umieszczony w centralnej części zespołu wskaźników dostarcza kierowcy wszystkich informacji, które są mu potrzebne. Po uruchomieniu wyświetlana jest strona powitalna. W czasie jazdy wskaźnik "eco" pomaga kierowcy w utrzymywaniu zużycia paliwa na możliwie najniższym poziomie.
System bezkluczykowego działania (Keyless Operation System - KOS) pozwala na otwieranie samochodu i uruchamianie silnika, gdy kierowca ma w kieszeni lub w torebce kluczyk zdalny KOS.
Xpander napędzany jest benzynowym 16-zaworowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1,5 l i mocy 105 KM. Silnik współpracuje z 5-biegową przekładnią manualną lub z 4-biegową przekładnią automatyczną.
Planowana produkcja roczna wyniesie 80.000 samochodów. Xpander pojawi się w indonezyjskiej sieci sprzedaży jesienią 2017 roku, a plany eksportowe przewidują dostawy do krajów ASEAN (Brunei, Filipiny, Kambodża, Indonezja, Laos, Malezja, Birma, Singapur, Tajlandia, Wietnam) i na niektóre inne rynki poczynając od pierwszych miesięcy 2018 roku.