Nie będziemy mogli jej kupić? Ano nie, bo stworzono ją tylko po to, by ścigała się w wyścigach Britcar MSA British Endurance Championship. Znaczy, że się nie nadaje na drogi. Ale kto wie, może te drzwi wykonane z włókna węglowego i szyby z plastiku trafią kiedyś do modeli seryjnych? Są na to szanse, bo takie rozwiązania obniżają masę, a Mazda robi wszystko, by jej modele były lekkie jak piórko. Model na zdjęciach waży 850 kg, a to tyle, co nic. Mocy ma natomiast sporo – dwulitrowy silnik daje z siebie 275 KM, więc Mazda do 96 km/h rozpędza się w 3 s i maksymalnie do 257,5 km/h. Owszem, klatka bezpieczeństwa rujnuje praktyczność wnętrza, a brak dachu może być kłopotliwy zimą, ale i tak ta wersja jest na swój sposób rewelacyjna w swojej lekkości i hardcore’owości.
Najmocniejsza, najszybsza i najlżejsza Mazda MX-5 w historii
Nie będziecie mogli jej kupić, ale kto wie, pewnie niektóre z zastosowanych w tym modelu rozwiązań Mazdy MX-5 trafią kiedyś do seryjnych wersji tego kultowego roadstera.