Gdy 7 lat temu zaczynaliśmy przygotowywać NAT, widać było wyraźnie, że sprowadzane z Zachodu auta używane, choć miały już swoje lata, odmładzały park samochodowy Polaków. Z wyników badania szybko znikały Maluchy i Polonezy, a w ich miejsce pojawiały się Astry, Golfy i Passaty.

W tym roku, po raz pierwszy od lat, ta tendencja została zahamowana – aż 50 proc. ankiet dotyczyło pojazdów ponad 10-letnich (w NAT 2010: 45 proc.). Czyżbyśmy pokochali stare auta?

Ciekawych informacji dostarcza rzut oka na preferencje naszych respondentów w kwestii rodzaju zasilania samochodów – w stosunku do NAT 2010 na popularności zyskało LPG, udział diesli natomiast pozostał bez zmian. Wniosek: zaczynamy bardziej oszczędzać!

Typ nadwozia - Znów pokochaliśmy sedany? Ich udział wzrósł o 3 proc., zwiększył się też odsetek SUV-ów. Aż 5 proc. na korzyść innych wersji nadwoziowych straciły najpopularniejsze hatchbacki

Rodzaj zasilania - W zeszłych latach udział LPG malał – kierowcy skarżyli się na problemy z instalacjami. Przestało im to przeszkadzać czy coś zmusiło ich do zakupu auta na gaz?

Pojemność silników - Więcej starszych samochodów oznacza więcej większych silników – udział ponad 2-litrowych motorów wzrósł o 3 proc., o tyle też zmalała najpopularniejsza grupa od 1500 do 1999 ccm

Czy ponownie kupiłbyś samochód tej samej marki?

Narodowy Auto Test 2011: Polaków samochodowy portret własny Foto: Auto Świat
Narodowy Auto Test 2011: Polaków samochodowy portret własny