Nowy pojazd ma zastąpić obecną astrę na początku 2010 roku. Będzie produkowany także w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii, w Bochum w Niemczech i w Trollhattan w Szwecji. Przedsięwzięcie to wymagać będzie inwestycji rzędu 3,1 mld euro.

"Decyzje o rozlokowaniu produkcji są niezmiernie trudne", powiedział Carl-Peter Forster, Prezes General Motors Europe. "Wszystkie nasze zakłady w Europie Zachodniej odnotowały w ostatnich latach znaczną poprawę i są obecnie bardzo blisko docelowych wskaźników pod względem kosztów, produkcyjności i jakości. Należy pamiętać, że decyzje strategiczne są podejmowane w oparciu o kilka czynników, takich jak planowanie zdolności produkcyjnych, kwestie marki i rynku, czy trwającej restrukturyzacji".

"Sytuacja w branży motoryzacyjnej jest nadal bardzo trudna i GM Europe, aby utrzymać konkurencyjność musi w dalszym ciągu koncentrować się na zwiększaniu produkcyjności i podwyższaniu wydajności." - powiedział Forster.

"Planujemy roczną produkcję 750.000 samochodów kompaktowych w Europie, co będzie istotnym wzrostem w stosunku  do 535.000 pojazdów wyprodukowanych w 2006 roku. Nawet przy takim wzroście dostosowanie możliwości produkcyjnych do zaspokojenia popytu jest nadal dużym wyzwaniem dla GM, jak i dla innych producentów samochodów na całym świecie. Wraz z naszymi zespołami w Gliwicach (2.800 pracowników), Bochum (4.900 pracowników), Ellesmere Port (2.200 pracowników) i Trollhättan (2.150 pracowników) pragniemy rozpocząć w niedługim czasie przygotowania do produkcji kolejnej generacji pojazdu kompaktowego, która będzie wymagała obniżenia czasu montażu i zwiększenia produkcyjności o 30 procent" - dodał.

Planowanie produkcji samochodu kompaktowego kolejnej generacji jest efektem wprowadzenia w Europie dalekowzrocznej strategii, której elementem była likwidacja 13.000 miejsc pracy w ciągu dwóch ostatnich lat, z czego 10.000 w Niemczech. W Wielkiej Brytanii w zakładzie w Ellesmere Port zlikwidowano jedną ze zmian produkcyjnych, w Luton zamknięto w 2002 roku fabrykę samochodów, zaś portugalski zakład w Azambuja zakończył produkcję z końcem 2006 roku. Te zmierzające do podniesienia wydajności działania wraz z większym popytem na samochody GM i lepszą gamą produktów pomogły GM Europe uzyskać w 2006 roku dochód w wysokości 227 milionów dolarów. Obecnie prowadzona produkcja w zakładzie w Antwerpii także zostanie ograniczona w 2007 roku z trzech do dwóch zmian, co jest odzwierciedleniem redukcji popytu w cyklu produkcji. GM Belgium rozpocznie konsultacje z przedstawicielami pracowników na temat wielkości zatrudnienia w Antwerpii, gdzie likwidacja trzeciej zmiany spowoduje konieczność zmniejszenia załogi o 1.400 pracowników.