Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowa chińska marka chce podbić Europę

Nowa chińska marka chce podbić Europę

Chińskich marek samochodowych nie brakuje, ale rzadko i z mizernym skutkiem docierają one na Stary Kontynent. Niedługo może się to zmienić, ponieważ europejską ekspansję szykuje zupełnie nowy producent z Chin – Qoros Auto. Marka zadebiutuje w przyszłym roku na jednym z najbardziej prestiżowych salonów samochodowych na świecie – Geneva Motor Show

Nowa chińska marka chce podbić Europę
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Nowa chińska marka chce podbić Europę

Chińczycy pojawią się w Genewie z nowym modelem, który ma spełniać wymagania Europejczyków. Będzie to kompaktowy sedan, zaprojektowany przez Gerta Hildebranda, który był odpowiedzialny m.in. za design nowego Mini. Samochód ma trafić do sprzedaży w Europie i Chinach do końca 2013 roku. W niedalekiej przyszłości oferta zostanie powiększona o kolejne modele i wersje z napędem hybrydowym i elektrycznym. Nowości mają trafiać do sprzedaży co pół roku.

Do tej pory największymi wadami chińskich samochodów były mierna jakość ich wykonania i zbyt niski poziom bezpieczeństwa, jaki oferują. Qoros zamierza to zmienić. Wszystkie produkty chińskiego producenta mają być dobrej jakości i uzyskiwać najwyższe noty w testach Euro NCAP.

Władze Qoros Auto chwalą się swoimi dostawcami. Na liście znajdują się takie uznane firmy, jak: Magna Steyr, TRW, Bosch, Valeo, Microsoft czy Iconmobile. Właśnie powstaje zakład produkcyjny w Changshu. Początkowo produkcja ma wynosić 150 000 pojazdów rocznie, by z biegiem czasu osiągnąć poziom 450 000 egzemplarzy.

Plany Qoros Auto wydają się być bardzo poważne i przemyślane. Ciekawe jednak, jak będzie z ich realizacją. Pierwsze oceny będzie można wystawić w marcu 2013 roku na genewskim autosalonie. Wtedy chiński producent powinien zdradzić też ceny swojego pierwszego modelu.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji