- Nowa Kia Ceed to dojrzały kompakt z atrakcyjnym „opakowaniu”
- Samochód powstał na nowej płycie podłogowej, co pozwoliło na wygospodarowanie większej ilości miejsca w środku
- Ceed nowej generacji trafi do polskich salonów w okolicach połowy roku. Wersja kombi dołączy w czwartym kwartale
Nowa Kia Ceed ma wzmocnić pozycję tej koreańskiej marki w niezwykle wymagającym, konkurencyjnym segmencie C w Europie. W związku z tym producent skupił się na wzmocnieniu jej dotychczasowych zalet. Zmianie uległa też pisownia nazwy – z cee'd na Ceed (od hasła „Community of Europe, with European Design”.
„Kompakt marki Kia stał się rozpoznawalnym modelem na europejskich drogach. Dzięki niemu nabywcy dowiedzieli się, co dziś reprezentuje Kia. Cee’d stał się ambasadorem marki w takich dziedzinach, jak niezawodność czy jakość wykonania” - powiedział Michael Cole, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe.
Nowa Kia Ceed - z Europy dla Europy
Trzecia generacja modelu, tak jak poprzednie, została zaprojektowana i skonstruowana w europejskim ośrodku koncernu, mieszczącym się we Frankfurcie nad Menem. W Europie zlokalizowano również jego produkcję. Nowy Ceed będzie powstawał na Słowacji, w Żylinie, razem z modelami Sportage i Venga.
Kia cee'd drugiej generacji wyróżniała się atrakcyjnym wyglądem. Nowy Ceed również zwraca na siebie uwagę, czerpiąc z designu zjawiskowej Kii Stinger. Za stylistykę hatchbacka odpowiadają Gregory Guillaume, szef designu na Europę, oraz uznany Peter Schreyer, szef designu marki Kia na świecie oraz autor wielkiej rewolucji stylistycznej tej marki.
Nowy Ceed ma inne proporcje od poprzednika. Samochód stał się dłuższy i szerszy, a jego kabinę przesunięto do tyłu. Charakterystyczny dla wszystkich modeli tej marki grill (tzw. tygrysi nos”) poszerzono, podobnie jak wlot powietrza w zderzaku. Efektowne światła do jazdy w dzień w formie kostek lodu należą do wyposażenia standardowego (wcześniej były one oferowane wyłącznie w linach GT i GT-Line). Tylne światła również wykonano w technice LED. Całość wieńczą atrakcyjne wzory aluminiowych obręczy kół oraz spojler dachowy.
Nowa Kia Ceed – większa i bardziej dopracowana
Skok jakościowy przeszło także wnętrze pojazdu. Całą kabinę wykończono materiałami lepszej jakości, a deska rozdzielcza wygląda bardziej elegancko i została ergonomiczniej rozplanowana, co ułatwia obsługę. W górnej części kokpitu mieści się duży ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego (o przekątnej od 7 do 8 cali), a w dolnej – panel sterowania klimatyzacją.
Samochód powstał na nowej płycie podłogowej, co pozwoliło na wygospodarowanie większej ilości miejsca w środku dla pasażerów i ich bagaży (standardowa pojemność to 395 l, w kombi – 600 l). Poszerzono ponadto ofertę wyposażenia, min. o zestaw audio marki JBL, bezprzewodowe ładowanie telefonu, podgrzewaną przednią szybę, podgrzewane i wentylowane fotele przednie oraz podgrzewane skrajne siedzenia tylnej kanapy oraz najnowsze systemy aktywnego bezpieczeństwa.. Wszystkie zmiany sprawiły, że Ceedem będzie podróżować się przyjemniej, wygodniej i bezpieczniej.
„Bazując na solidnym fundamencie, który Kia w Europie zawdzięcza dwóm poprzednim generacjom kompaktowego hatchbacka, nowy Ceed oferuje nowoczesny design i zaawansowane technologicznie systemy zwiększające komfort obsługi oraz wygodę i bezpieczeństwo podróżowania. (...) Nowy Ceed będzie jednym z najbardziej innowacyjnych samochodów w swojej klasie” - powiedział Michael Cole, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe.
Nowa Kia Ceed - co pod maską?
Gama jednostek napędowych nowego Ceeda jest rozbudowana, więc powinna zadowolić różnych klientów. Wśród jednostek benzynowych znajdują się silniki najnowszej generacji z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Mowa o 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i 1.4 T-GDI o mocy 140 KM, który zastąpił motor o pojemności 1,6 litra. W ofercie nadal będzie dostępny sprawdzony, 100-konny silnik 1.4 MPI.
Nie zabraknie też propozycji dla zwolenników diesli. Zmodernizowany silnik 1.6 CRDi spełnia najnowszą normę emisji Euro 6d. Będzie on oferowany w dwóch wariantach mocy: 115 i 136 KM. Każdy silnik standardowo współpracuje z ręczna skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, podczas gdy nowy 1.4 T-GDI i diesle będą dostępne za dopłatą z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową.
Producent zapewnia, że auto przystosowano do oczekiwań Europejczyków, jeśli chodzi o własności jezdne. Nowy Ceed otrzymał dopracowany układ zawieszenia i bardziej bezpośredni układ kierowniczy (wybrane podzespoły pracują w dwóch trybach do wyboru: Normal lub Sport).
Nowa Kia Ceed – podnosi poprzeczkę
Ceed nowej generacji trafi do polskich salonów w okolicach połowy roku. Wersja kombi dołączy w czwartym kwartale. Poprzednie generacje kompaktowej Kii cieszyły się dużym powodzeniem. Następca powinien zdobyć jeszcze większy udział w konkurencyjnym segmencie C, ponieważ producent udoskonalił jego wcześniejsze zalety.
Nowa Kia Ceed to dojrzały kompakt z atrakcyjnym „opakowaniu”, z przestronnym wnętrzem, lepszym prowadzeniem i bogatszym wyposażeniem. Na ten model również będzie udzielana gwarancja na okres 7 lat lub przebieg 150 tys. km. Jeśli ceny nie będą zbyt wygórowane, to wróżymy nowej Kii Ceed duży sukces rynkowy.