• Toyota kończy z nazwą Auris. W Europie podobnie jak w USA i Australii nowy model nazwano Corolla
  • Nowa Toyota Corolla zyskała noty 96 proc. w przypadku ochrony osób dorosłych i 83 proc. jeśli chodzi o dzieci
  • W porównaniu z poprzednikiem poziom bezpieczeństwa Corolli oceniono jako znaczący krok naprzód

Koniec Aurisa – pora na Corollę. W Europie Toyota żegna się z kompaktowym Aurisem i wraca do starej nazwy. Na kompaktowy model Toyoty trzeba jednak jeszcze trochę poczekać w Europie. Co innego za oceanem: w USA i w Australii. Australijski odpowiednik Euro NCAP czyli ANCAP zdążył nawet przeprowadzić fazę testów zderzeniowych oraz skontrolował systemy wspomagające kierowcę.

Znaczący krok naprzód – tak wyniki crash testów nowej Toyoty Corolii ocenił szef australijskiego ANCAP. Szczególnie doceniono nowe systemy wspomagające kierowcę. Corolla zebrała dobre noty za systemy takie jak asystent pasa ruchu LKA czy automatyczne hamowanie awaryjne (AEB), by uniknąć kolizji z rowerzystą, pieszym czy najechania na poprzedzający samochód. Łączna ocena to 76 proc.

Samochód otrzymał wysokie noty we wszystkich przeprowadzonych testach. Łączna ocena ochrony dorosłych osób wynosi 36,7 na 38 możliwych punktów do zdobycia. W sumie uwzględniając testy zderzeniowe, Toyota Corolla uzyskała wynik 96 procent dla osób dorosłych i 83 procent dla dzieci. W przypadku ochrony pieszych przyznano notę 86 procent.