Wnosi ona ogrom zmian do modelu produkowanego od jesieni 2012 – zmian, dzięki którym w niesamowicie konkurencyjnym segmencie SUV-ów klasy średniej nowe, produkowane w Japonii Mitsubishi będzie ustanawiać standardy na rynku. W tym celu – zamiast zwyczajowych retuszy przypadających tradycyjnie na połowę cyklu produkcyjnego – auto przeszło aż sto głębokich modyfikacji, obejmujących i design, i konstrukcję.

Przeprojektowano wiele elementów, a nawet całych podzespołów, od nowa zdefiniowano tożsamość wizualną, sposoby zapewnienia komfortu jazdy, dynamiki, a także bezpieczeństwa oraz wydajności. Mitsubishi Outlander 2016 zyskało nową, odważną stylizację oraz niebywale ciche, bogato wyposażone wnętrze wyróżniające się materiałami wysokiej jakości.  Nowa automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów oraz nowe zawieszenie i elementy konstrukcyjne zapewniają znakomite własności jezdne, płynność jazdy i dynamikę.

Na długiej liście podstawowego wyposażenia nowego modelu Mitsubishi Outlander 2016 znajdziemy między innymi światła do jazdy dziennej oraz tylne światła w technologii LED, 7 poduszek bezpieczeństwa i 7 systemów odpowiedzialnych bezpieczeństwo. Mitsubishi Motors jako jedyny japoński producent  oferuje aż 5 lat gwarancji fabrycznej z 5-letnią, nielimitowaną przebiegiem gwarancją Mitsubishi Assistance Package, niosącą bezpłatną pomoc 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w przypadku awarii, wypadku, przebicia opony, kradzieży a nawet, gdy właściciel zatankuje niewłaściwe lub zanieczyszczone paliwo lub złamie albo zgubi kluczyk.

Nowe oblicze Mitsubishi

Mitsubishi Outlander 2016 jest pierwszym modelem Mitsubishi, który prezentuje nową tożsamość wizualną marki. Nowe „oblicze” stopniowo pojawi się i w kolejnych modelach, ale właśnie nowy Outlander ze swym przeprojektowanym, chromowanym grillem, nowym zderzakiem i odważnym, emocjonującym „spojrzeniem zmrużonych oczu” jako pierwszy prezentuje pełen siły i dynamiki nowy wyraz stylistyczny.

„Dynamic Shield” – a więc „dynamiczna tarcza” – to forma doskonale pasująca do charakteru tego modelu, a zarazem świetnie wpasowująca się w nową filozofię, w której auto jest traktowane jako całościowa ochrona pasażerów. Wąskie reflektory LED (z dwunastoma diodami LED do jazdy dziennej) delikatnie wznoszą się i zachodzą na boczną część nadwozia, potęgując poczucie dynamiki.

Wzrok przykuwają również chromowane listwy umieszczone po obu stronach, dające trójwymiarowy efekt. Celem zespołu projektantów z MMC Design była wizualna zmiana proporcji nadwozia Outlandera trzeciej generacji, aby uzyskać obraz niższego, bardziej smukłego i szerszego auta poczynając od umieszczonych z przodu srebrnych pasów „Dynamic Shield” poprzez czarne elementy ozdobne z chromowanymi akcentami umieszczone w bocznej, dolnej części modelu, po nowe wykończenie pokrywy bagażnika z chromowanymi elementami łączącymi przeprojektowane tylne lampy zespolone LED i nowy tylny zderzak ze srebrnym wykończeniem.

Outlander 2016 wyróżnia się także nowymi, dwukolorowymi 18-calowymi obręczami kół. Efektem zmian było także wydłużenie przedniej części nadwozia o 40 mm a lusterka boczne skonstruowano tak, aby do uszu pasażerów nie dobiegał szum powietrza.

Wyjątkowo ciche i komfortowe wnętrze

Wsiadając do Outlandera 2016, pasażerowie napotkają przyjaźnie znajome wnętrze, które stworzono jednak zupełnie od nowa. Opracowano je na bazie pokazowego prototypu Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S. Nie odchodząc niemal w ogóle od dotychczasowej stylistyki, chwalonej za uporządkowanie, ergonomię i relaksujący charakter, konstruktorzy Mitsubishi dokonali w kabinie radykalnych zmian, w efekcie tworząc prywatną przestrzeń o standardzie premium.

Lista tych zmian jest ogromnie długa a do najważniejszych należy daleko idąca rewolucja w podejściu do izolacji akustycznej, obejmująca nie tylko maty głuszące zastosowane we wszystkich drzwiach, ścianach, bagażniku podłodze oraz błotnikach i dachu auta, ale również grubsze tylne szyby i zmienioną technologię obróbki szkła w szybach przedniej i przednich bocznych i sposób ich osadzenia.

Łącznie wprowadzono przeszło 30 modyfikacji i nowych metod wyciszenia hałasów oraz przeciwdziałania wibracjom i drganiom, w tym także modyfikacje najgłębszej struktury karoserii, polegające na zmianie niektórych elementów szkieletu i zawieszenia samochodu, obejmujące nie tylko sposoby ich zamocowania, spawania lub zamontowania, ale także w sensie materiałowym. Efektem jest ogromny, przeszło dwukrotny wzrost sztywności strukturalnej nadwozia w strategicznych miejscach szkieletu.

W nowym Outlanderze 2016 od nowa zaprojektowano fotele, stosując nową filozofię konturowania miejsc siedzących oraz elementów podparcia bocznego siedziska i oparcia, nowe tapicerki, nowe poduszki i metody tapicerowania wszystkich siedzeń i oparć. Nowa, dodatkowo wyprofilowana, wielofunkcyjna, trójramienna kierownica obszyta delikatną skórą najwyższej jakości wygodnie leży w dłoniach. W całym wnętrzu zastosowano nowe materiały wykończeniowe, nowe tworzywa sztuczne, nowe akcenty stylistyczne (np. czarny lakier fortepianowy czy przeszycia na daszku zegarów), miękkie i miłe w dotyku powierzchnie deski rozdzielczej i konsoli centralnej oraz nowe sposoby i style wykończenia poszczególnych elementów, obejmujące kontrastowe przeszycia, wstawki itp.

Oczywiście, bez zmian pozostaje obecność znakomitego systemu nagłośnienia Rockford Fosgate, który jednakże dostrojono do nowych własności akustycznych kabiny, tak by jego możliwości były w pełni wykorzystywane. Stonowano nawet dźwięk zamykania drzwi a dzięki nowej konstrukcji sprzęgła elektromagnetycznego i wyciszeniu szumów przepływu czynnika chłodzącego ciszej pracuje także układ klimatyzacji. Seryjne wyposażenie Outlandera 2016 zostało wzbogacone między innymi o światła LED, lusterko wsteczne wyposażono w funkcję automatycznego ściemniania a menu i interfejs multimediów znacząco przeprojektowano. Wszystkie te zabiegi jednoznacznie czynią nowego Outlandera samochodem szlachetniejszym, bardziej komfortowym, przyjaznym pasażerom, wyraźnie dostrzegalnej, wysokiej jakości.

Precyzyjne, komfortowe i ciche zawieszenie, zmodyfikowany układ kierowniczy

Również pod względem technicznym do nowej generacji auta wprowadzono wielkie zmiany. Obejmują one także przeprojektowanie układu jezdnego. W przednim zawieszeniu wymieniono poprzecznicę - na o wiele mocniejszą i sztywniejszą, dzięki czemu reakcje na ruchy kierownicą są precyzyjniejsze, a charakterystyka jezdna stabilniejsza.

Zmodyfikowano zarazem elektryczny system wspomagania kierownicy, by prowadzenie było płynniejsze, a feedback od przedniej osi („czucie”, informacje przenoszone na kierownicę) jak najlepszy. W tylnym zawieszeniu zastosowano mocniejsze elementy sprężynujące i tłumiące, by dostosować charakterystykę pracy układu do sztywniejszego nadwozia i zapobiec drganiom w kabinie pasażerskiej.

Dzięki zwiększonej sztywności, nadwozie mniej pracuje na nierównościach, co minimalizuje stuki i trzaski w kabinie. Efektem tych zabiegów jest niezwykle precyzyjne i spokojne zachowanie auta na drodze oraz poza nią, a przy tym ogromny wzrost zdolności czysto dynamicznych, którymi pojazd może się wykazać podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Drugim świetnym efektem zmian w zawieszeniu – zwiększonej masy przedniej belki zawieszenia i zamontowania dynamicznego tłumika drgań w tylnej belce – jest znacząca redukcja szumów toczenia i wibracji układu kierowniczego. Zwiększa to oczywiście komfort podróżowania, przeciwdziałając zmęczeniu, brakowi koncentracji i rozkojarzeniu kierowcy, spowodowanym wibracjami i hałasem w niskim zakresie częstotliwości.

Mitsubishi Ouladern - oferta w Polsce

W polskiej ofercie Mitsubishi Outlander 2016 jest dostępny w 7 wersjach: z dwoma silnikami, czterema skrzyniami biegów i z napędem na jedną lub dwie osie. Zgodnie z tendencją rynkową, większość wersji napędza benzynowa, 2-litrowa jednostka o mocy 150 KM, która jest dostępna w połączeniu z manualną, 5-biegową skrzynią biegów i napędem na 1 oś oraz z nową, bezstopniową automatyczną przekładnią CVT z napędem na 4 koła.

Silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM współpracuje z  ręczną, 6-biegową przekładnią i automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach w połączeniu z napędem na 2 osie. Ceny nowego Mitsubishi Outlandera 2016 zaczynają się od 95 990 zł a najtańsza, choć bogato wyposażona wersja 4WD – 2.0 Intense CVT kosztuje 112 990 zł. Prognozowaną najpopularniejszą wersję Outlandera – 2.0 Intense Plus CVT 4WD wyceniono na 120 990 zł a na liście wyposażenia oprócz świateł dziennych, tylnych i mijania LED znalazł się między innymi wyrafinowany system nagłośnienia Rockford Fosgate, system dostępu bezkluczykowego,  2-strefowa, automatyczna klimatyzacja, zestaw głośnomówiący Bluetooth, kamera cofania, 18-calowe aluminiowe obręcze kół i relingi dachowe.

W najlepiej wyposażonej wersji 2.0 Instyle Navi CVT 4WD znajdziemy dodatkowo system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM, tempomat adaptacyjny ACC, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDW, system multimedialny z nawigacją, skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach, podgrzewane przednie siedzenia, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika i srebrne wstawki na desce rozdzielczej oraz panelach przednich drzwi.

Trzy opisane powyżej wersje Mitsubishi Outlandera z automatyczną skrzynią CVT (2.0 Intense 4WD CVT, 2.0 Intense Plus 4WD CVT i 2.0 Instyle Navi 4WD CVT) są najtańszymi spośród japońskiej konkurencji w tym segmencie i  oferują najlepszą relację wyposażenia w stosunku do ceny