Po trzech latach firma zdecydowała się na nowy model. Nowa Corolla Verso jest zaprojektowana głównie z myślą o europejskim kliencie i designersko nawiązuje mocno do modeli Avensis, Yaris i z oczywistych względów także do Corolli. Nowa stylistyka Verso to jednak nie wszystko - nadwozie najnowszego vana Toyoty sporo urosło i jest teraz o 12 cm dłuższe i o 7,5 cm szersze. Wysokość zmieniła się jedynie o 0,5 cm. Aby wygospodarować więcej miejsca w środku, o 15 cm powiększono rozstaw osi. Teraz dla siódemkiNajwiększą nowością we wnętrzu auta jest trzeci rząd siedzeń, dzięki któremu Corollą Verso może teraz podróżować aż 7 osób. Jeśli jednak samochodem mają być przewożone większe przedmioty, siedzenia 2. i 3. rzędu można złożyć do schowków pod podłogą - powstająca płaszczyzna jest zupełnie płaska. Toyota obiecuje także, że Corolla Verso dostanie 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro-NCAP. Obok klasycznych już zabezpieczeń, jak ABS czy kurtyny powietrzne, nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów będą czuwały (w zależności od wersji i rynku) poduszki chroniące kolana i ESP. W ofercie Corolli Verso znajdą się trzy jednostki napędowe - benzynowe silniki o pojemności 1.6 i 1.8 oraz turbodiesel D-4D (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o pojemności 2 litrów. Wersja 1.8 otrzyma w wyposażeniu opcjonalnym zautomatyzowaną, 5-stopniową skrzynię biegów. Wnętrze auta zostanie wykończone znacznie lepszymitworzywami niż dotychczas, a klienci otrzymają większy wybór materiałów obiciowych. Verso będzie wyposażane także w elektroniczną kartę zastępującą kluczyk. Rozruch i wyłączanie silnika będą się odbywały przyciskiem "Start/stop". Ciekawostką jest nowe zabezpieczenie przeciwkradzieżowe - elektryczny zamek unieruchamiający kierownicę. Sprzedaż samochodu (także w Polsce) rozpocznie się w maju. Corolla Verso produkowana będzie w tureckich zakładach Toyoty w Adapazari. Cena nie jest na razie znana.
Galeria zdjęć
Nowe możliwości
Nowe możliwości
Nowe możliwości