Nowością wśród modeli nowej generacji jest Cayenne S Hybrid, charakteryzujący się zaawansowanym systemem równoległego napędu hybrydowego i zużyciem paliwa według New European Driving Cycle (NEDC - nowy europejski cykl jazdy) rzędu zaledwie 8,2 litrów na 100 kilometrów, co oznacza emisję CO2 na poziomie 193 g/km.

Dzięki szczególnemu połączeniu materiałów oraz zmianom w ogólnej koncepcji pojazdu (m.in. nowemu, lekkiemu i aktywnemu napędowi na wszystkie koła) zoptymalizowano ciężar konstrukcji nowego Cayenne. Przy wyższych standardach bezpieczeństwa i poprawie jakości, Cayenne S waży teraz o 180 kg mniej.

Zwiększona przestrzeń wnętrza, a także lepsza jej funkcjonalność to wynik większego o 40 mm rozstawu kół. W efekcie całkowita długość nadwozia nowych modeli Cayenne jest o 48 mm większa.

Zakres oferowanych modeli rozpoczyna 3,6-litrowy Cayenne V6. Mimo zwiększenia mocy silnika do 300 KM, opcjonalna ośmiostopniowa przekładnia Tiptronic S sprawia, że zużycie paliwa w cyklu NEDC jest niższe od poprzedniego modelu o nie mniej niż 20% i wynosi 9,9 l/100 km.

Cayenne Diesel przy 240 KM (176kW), 550 Nm i 3-litrowym silniku V6 wykazuje również zmniejszone zużycie paliwa o 20%, które wynosi od 7,4 do 9,3 l/100 km. Dzięki opcjonalnej ośmiostopniowej przekładni Tiptronic S i zmniejszeniu masy samochodu, auto przyspiesza teraz od 0-100 km/h w czasie 7,8 sekundy (a nie jak w poprzednim modelu 8,3 sekundy).

Zużycie paliwa spadło także znacznie w Cayenne S. Przy wysokim momencie obrotowym i silniku V8 o pojemności 4,8 litra, jest mniejsze o 23% i wynosi 10,5 l/100 km. Jednocześnie nowy silnik ma moc 400 KM zamiast poprzednich 385 KM, co znacznie poprawiło osiągi nowego modelu.

To samo odnosi się do Cayenne Turbo, który przy silniku V8 biturbo o pojemności 4,8 litra i mocy 500 KM (368 kW) zużywa tylko 11.5 l/100 km w NEDC, czyli znów o 23% mniej niż poprzednik (14,9 l/100 km).

Dzięki wprowadzeniu nowego modelu Cayenne S Hybrid, Porsche oferuje już trzy wersje Cayenne, które zużywają mniej niż 10 litrów paliwa na 100 km w NEDC, przy czym dwa z tych modeli: Cayenne S Hybrid i Cayenne Diesel charakteryzują się emisją CO2 niższą niż 200 g na kilometr. Cayenne S Hybrid stanowi nie tylko najczystszą wersję Cayenne o najniższej emisji dwutlenku węgla (193 g/km), ale także jest to najczystsze Porsche w całej gamie firmy.

Maksymalną wydajność napędu hybrydowego uzyskano dzięki współpracy trzylitrowego silnika V6 z dodatkowym doładowaniem i elektrycznym silnikiem Cayenne S Hybrid. W zależności od warunków jazdy, pojazd osiąga szybkość docelową wykorzystując albo jedną jednostkę napędową albo też dzięki połączeniu obu jednostek. Razem obie jednostki napędowe dostarczają maksymalnie 380 KM, a najwyższy moment obrotowy wynosi 580 Nm przy zaledwie 1000 obr./min, czyli jest to parametr takiego samego rzędu, jak w przypadku silnika V8 Cayenne S.

Obie jednostki napędowe połączone są ze sobą za pomocą sprzęgła separatorowego sterowanego przez system Hybrid Manager. Sprzęgło to jest niezbędne do oddzielnej pracy Cayenne S Hybrid z napędem elektrycznym lub spalinowym lub też do współpracy obu napędów. Jeśli użytkownik prowadzi pojazd na przykład na obszarze zabudowanym, może on podróżować na samym silniku elektrycznym i wyeliminować emisję CO2 do atmosfery oraz znacznie ograniczyć poziom hałasu, prowadząc pojazd z szybkością do 60 km/h.

Nowe modele Cayenne można już zamawiać w autoryzowanych stacjach dealerskich Porsche, a pierwsze egzemplarze można będzie zobaczyć na polskich ulicach od 8 maja (oficjalna premiera modelu).

Oto ceny bazowe nowych modeli Cayenne w naszym kraju:

- Cayenne: 68 420 euro (z podatkiem VAT)

- Cayenne Diesel: 73 527 euro (z podatkiem VAT)

- Cayenne S: 89 415 euro (z podatkiem VAT)

- Cayenne S Hybrid: 96 602 euro (z podatkiem VAT)

- Cayenne Turbo: 141 428 euro (z podatkiem VAT)