Hybryda ma pod maską 4-cylindrowy silnik benzynowy o poj. 2,5 litra i mocy 181 KM, współpracujący ze 143-konnym motorem elektrycznym. Łączna moc układu to 223 KM. Lexus podkreśla bardzo niskie zużycie benzyny – zaledwie 4,7 l/100 km. Druga wersja ma 2-litrowy silnik z turbo (taki jak np. w NX-ie), rozwijający 245 KM.

Obie odmiany są luksusowo wyposażone, obie mają także układ wyboru trybu jazdy: w ustawieniu Eco wskaźniki są podświetlone na niebiesko, w Sport – na czerwono. Sportowy charakter Lexusa RC najmocniej wyrażają wersje F Sport – można je poznać po innej osłonie chłodnicy oraz 19-calowych felgach. Obie odmiany RC są wyposażone we wszelkie dostępne układy zapewniające bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom.

Ich lista jest długa, warto jednak wspomnieć o aktywnej pokrywie silnika, która minimalizuje obrażenia w przypadku potrącenia pieszego (maska unosi się o kilka centymetrów). Podczas pierwszych jazd testowych bardziej do gustu przypadła nam wersja 200 turbo – jest dynamiczniejsza od hybrydy, do „setki” przyspiesza o ponad sekundę szybciej i osiąga 230 km/h, podczas gdy hybryda „zaledwie” 190 km/h (ograniczenie wprowadzono po to, żeby auto spełniało normę Euro 6).

Obie wersje mają wspólną zaletę – są o połowę tańsze od topowego modelu RC F (na wyprzedaży rocznika 2015 kosztuje ok. 400 000 zł).

Lexus RC 300h - to nam się podoba

Sportowa stylistyka, 17-głośnikowy zestaw Mark Levinson, dynamika wersji 200t, bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, dobre wyciszenie kabiny.

Lexus RC 300h - to nam się nie podoba

Ograniczona prędkość maksymalna w wersji hybrydowej, utrudnione wsiadanie na tylne siedzenia i bardzo mała ilość miejsca z tyłu.

Lexus GS - limuzyna po liftingu

Dwie wersje z napędem hybrydowym (300h i 450h)oraz jedna z silnikiem benzynowym turbo (200t) – oto oferta silnikowa w GS-ie po liftingu. Zmiany objęły także przód i tył limuzyny, wnętrze, zawieszenie. Z przodu GS-a po liftingu poznacie po innym kształcie lamp, z tyłu – po chromowanej listwie ozdobnej na pokrywie bagażnika.

Trudniejsze do zauważenia będą wydłużone o 30 mm nadwozie oraz obniżona o 20 mm linia progów. Wnętrze GS-a sprawia bardzo dobre wrażenie: materiały o najwyższej jakości, dokładnie spasowane elementy, przemyślane detale podkreślające luksusowy charakter auta. Po krótkiej jeździe trzema wersjami GS-a bardzo trudno wskazać optymalną – wszystkie są dynamiczne, jazda nimi to wielka przyjemność.

Biorąc jednak pod uwagę stosunek ceny do osiągów i wyposażenia auta oraz ekologię, należałoby wybrać wersję 300h. W zależności od wyposażenia kosztuje ona od 212 900 do 306 000 zł i jest tańsza od topowej odmiany 450h o 60 000-70 000 zł. Ma tylko jedną wadę: ograniczoną do 190 km/h prędkość maksymalną.

Lexus GS - to nam się podoba

Funkcjonalny wyświetlacz HUD na przedniej szybie, klimatyzacja z systemem oczyszczania powietrza, dwa rodzaje napędów hybrydowych.

Lexus GS - to nam się nie podoba

Podobnie jak w RC 300h ograniczona do 190 km/h prędkość maksymalna. Brak napędu 4x4 nawet w topowych wersjach.

Lexus RC i GS - dane techniczne

Lexus RC 200t Lexus RC 300h Lexus GS 200t Lexus GS 300h Lexus GS 450h
Silnik t.benz./R4/16 benz./R4/16 + elektr. t.benz./R4/16 benz./R4/16 + elektr. benz./V6/24 + elektr.
Pojemność skokowa (cm3) 1998 2494 1998 2494 3456
Moc maksymalna (KM/obr./min) 245/5800 181/6000; 223* 245/5800 181/6000; 223* 296/6000; 345*
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 350/1650-4400 221/4200-5400 350/1650-4400 221/4200-5400 352/4500
Napęd/skrzynia biegów tylny/aut. 8 tylny/aut. tylny/aut. 8 tylny/aut. tylny/aut.
Długość/szerokość/wysokość 4695/1840/1395 4695/1840/1395 4880/1840/1455 4880/1840/1455 4880/1840/1455
Pojemność bagażnika 374 340 520 450 450
Masa własna (kg) 1675 1736 1665 1730 1820
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,5 8,6 7,3 9,0 5,9
Prędkość maksymalna (km/h) 230 190 230 190 250
Spalanie (l/100 km) 7,2 4,7 7,9 4,7 5,9
Emisja CO2 (g/km; cykl mieszany) 166 108 183 109 137
Cena (zł) 189 900 202 900 199 000 212 900 275 000

Naszym zdaniem - dwa ciekawe Lexusy

Sportowe coupé oraz luksusowa limuzyna klasy wyższej – oto najnowsze propozycje Lexusa. Pierwsze auto jest raczej dla bogatych singli lub młodych rodzin bez dzieci, drugie – dla prezesów, dyrektorów i zamożnych rodzin, także z dziećmi. Oba modele są luksusowe, prestiżowe, bezpieczne i ekologiczne. I wyróżniają się stylistyką nadwozia. Na ulicach częściej spotkamy GS-a niż mniej uniwersalną wersję RC.