Tym razem europejska premiera została opóźniona, gdyż chiński producent SAIC więcej czasu poświęcił na prace rozwojowe i odpowiednie przygotowanie samochodów do spełnienia bardziej rygorystycznych wymagań rynku i przepisów bezpieczeństwa.

MG6 jest modelem bliźniaczym chińskiego Roewe 550 (w sprzedaży od 2008 roku). Jego nadwozie i przygotowanie do produkcji realizowano w brytyjskiej siedzibie MG. Auto jest tez produkowane w brytyjskiej fabryce Longbridge. Pierwsze egzemplarze trafią do użytkowników w maju 2011 roku.

W odróżnieniu od zupełnie nowego design nadwozia i wnętrza model ten nie jest całkowicie nowa konstrukcją. MG6 stanowi bowiem dokończenie projektu RD/X60, na którym już od 2002 roku pracował MG Rover. Najpierw prace nad nim wstrzymało bankructwo partnera TWR, a później także samego MG Rover. Ostatecznie prawa do niego zyskał chiński koncern SAIC wraz z marką MG.

MG6 ma długość 4,62 m i rozstaw osi 2,70 m. Napędzany będzie trzecią generacja silnika K-Series wywodzącym się z Rovera, 1.8 TCI o mocy 160 KM. Od 2012 roku ofertę ma dopełnić również turbodiesel.

Nowy MG6 będzie atrakcyjny cenowo, co ma zrekompensować nabywcom nieco przestarzałą technikę.

Model MG6 Ford Focus Škoda Octavia Vauxhall Astra VW Jetta
Silnik 1,8 TCI 1,6 EcoBoost 1,8 TSI 1,6 Turbo 1,4 TSI
Przekładnia 5M 6M 6M 6M 6M
Pojemność skokowa [cm3] 1795 1596 1798 1598 1390
Cylindry/zawory 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Moc [kW/obr./min] 118/5500 110/5700 118/5000-6200 132/5500 118/5800
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 212/1750-4500 270/1900-3500 250/1500-4200 230/2200-5400 240/2000
Prędkość maksymalna [km/h] 192 210 223 221 221
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 8,4 8,6 7,8 8,5 8,3
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] 6,6 6,0 7,0 6,8 6,3
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] 1495 1258 1350 - -
Cena [GBP] 15.595 19.555 18.020 21.570 18.699