Tym razem europejska premiera została opóźniona, gdyż chiński producent SAIC więcej czasu poświęcił na prace rozwojowe i odpowiednie przygotowanie samochodów do spełnienia bardziej rygorystycznych wymagań rynku i przepisów bezpieczeństwa.
MG6 jest modelem bliźniaczym chińskiego Roewe 550 (w sprzedaży od 2008 roku). Jego nadwozie i przygotowanie do produkcji realizowano w brytyjskiej siedzibie MG. Auto jest tez produkowane w brytyjskiej fabryce Longbridge. Pierwsze egzemplarze trafią do użytkowników w maju 2011 roku.
W odróżnieniu od zupełnie nowego design nadwozia i wnętrza model ten nie jest całkowicie nowa konstrukcją. MG6 stanowi bowiem dokończenie projektu RD/X60, na którym już od 2002 roku pracował MG Rover. Najpierw prace nad nim wstrzymało bankructwo partnera TWR, a później także samego MG Rover. Ostatecznie prawa do niego zyskał chiński koncern SAIC wraz z marką MG.
MG6 ma długość 4,62 m i rozstaw osi 2,70 m. Napędzany będzie trzecią generacja silnika K-Series wywodzącym się z Rovera, 1.8 TCI o mocy 160 KM. Od 2012 roku ofertę ma dopełnić również turbodiesel.
Nowy MG6 będzie atrakcyjny cenowo, co ma zrekompensować nabywcom nieco przestarzałą technikę.
Model | MG6 | Ford Focus | Škoda Octavia | Vauxhall Astra | VW Jetta |
Silnik | 1,8 TCI | 1,6 EcoBoost | 1,8 TSI | 1,6 Turbo | 1,4 TSI |
Przekładnia | 5M | 6M | 6M | 6M | 6M |
Pojemność skokowa [cm3] | 1795 | 1596 | 1798 | 1598 | 1390 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW/obr./min] | 118/5500 | 110/5700 | 118/5000-6200 | 132/5500 | 118/5800 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 212/1750-4500 | 270/1900-3500 | 250/1500-4200 | 230/2200-5400 | 240/2000 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 192 | 210 | 223 | 221 | 221 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 8,4 | 8,6 | 7,8 | 8,5 | 8,3 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 6,6 | 6,0 | 7,0 | 6,8 | 6,3 |
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] | 1495 | 1258 | 1350 | - | - |
Cena [GBP] | 15.595 | 19.555 | 18.020 | 21.570 | 18.699 |