Nowa Astra będzie pierwszym samochodem w klasie kompaktowej wyposażonym w oparty w całości na matrycach diodowych system oświetlenia IntelliLux, emitujący nieoślepiającą wiązkę świateł drogowych. Najbardziej zaawansowana technologia oświetlenia stanie się dostępna dla najszerszej jak dotąd grupy użytkowników.

Wprowadzając biksenonowe oświetlenie adaptacyjne w obecnej generacji modelu Astra, firma Opel po raz kolejny jest pionierem technologii oświetlenia dzięki rozwiązaniu, w które będą wyposażone nowe modele kompaktowego bestsellera.

Nowa Astra będzie pierwszym samochodem w klasie kompaktowej wyposażonym w oparty w całości na matrycach diodowych system oświetlenia IntelliLux, emitujący nieoślepiającą wiązkę świateł drogowych. Najbardziej zaawansowana technologia oświetlenia stanie się dostępna dla najszerszej jak dotąd grupy użytkowników. Wprowadzając biksenonowe oświetlenie adaptacyjne w obecnej generacji modelu Astra, firma Opel po raz kolejny jest pionierem technologii oświetlenia dzięki rozwiązaniu, w które będą wyposażone nowe modele kompaktowego bestsellera.

Nowy system, złożony z 16 segmentów diodowych — po 8 z każdej strony pojazdu — automatycznie i nieustannie dostosowuje długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. System współpracuje z przednią kamerą Opel Eye, której zadaniem jest między innymi wykrywanie obecności innych pojazdów w ruchu. Na podstawie obrazu rejestrowanego przez kamerę poszczególne segmenty diodowe, które mogłyby oślepić kierowców nadjeżdżających z przeciwka, są wyłączane i włączane w odpowiednich momentach.

Gdy tylko pojazd opuści obszar zabudowany, światła drogowe włączają się automatycznie i pozostają włączone przez cały czas. Takie rozwiązanie prowadzi do istotnej poprawy bezpieczeństwa, potwierdzonej w badaniu przeprowadzonym przez Politechnikę w Darmstadt w ramach europejskiej inicjatywy LightSightSafety. Badanie wykazało, że przy prędkości 80 km/h obiekty na poboczu drogi stają się widoczne dla kierowcy z odległości o 30–40 metrów większej niż w przypadku samochodu z tradycyjnymi reflektorami halogenowymi lub ksenonowymi. Daje to kierowcy około 1,5 sekundy więcej czasu na reakcję, na przykład gdy na jezdnię nagle wybiegnie zwierzę.

Jak widać Opel stawia na nowa Astrę i już odlicza dni do jej oficjalnej premiery podczas Frankfurt Motor Showe 2015.