Oznacza to, że w ciągu ostatnich pięciu lat w Sunderland rozpoczęto produkcję aż pięciu nowych modeli. Na początku roku Dyrektor Naczelny i Prezes firmy Nissan Carlos Ghosn potwierdził zapowiedź uruchomienia produkcji nowego kompaktowego crossovera w Sunderland w 2010 roku.

Po sukcesie oryginalnego modelu podjęto decyzję o zaprojektowaniu i skonstruowaniu wersji Qashqai+2 w Europie, pod kątem upodobań europejskich klientów. Qashqai+2, zaprezentowany w zeszłym miesiącu na Brytyjskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym, to pojazd równie praktyczny i uniwersalny co cieszący się uznaniem oryginalny Qashqai, ale dzięki bardziej przestronnej, siedmiomiejscowej kabinie z możliwością elastycznej aranżacji foteli nadaje on nowy wymiar ofercie Nissana w segmencie pojazdów typu crossover.

Od czasu premiery w marcu 2007 r. w Europie sprzedano już ponad 235 000 egzemplarzy modelu Qashqai w oryginalnej wersji, a wprowadzenie do sprzedaży wersji siedmiomiejscowej w przyszłym miesiącu potwierdzi pozycję Nissana jako pioniera w segmencie crossoverów.

W czerwcu w zakładach w Sunderland utworzono 850 nowych miejsc pracy na trzeciej zmianie, uruchomionej w celu zaspokojenia popytu zarówno na pięciomiejscową, jak i na nową wersję Qashqaia.

W związku z produkcją modeli Qashqai i Qashqai+2 w prace projektowo-konstrukcyjne, badania i rozwój oraz przygotowanie oprzyrządowania dla dostawców i przygotowanie samego zakładu zainwestowano łącznie 223 mln funtów.

Trevor Mann, starszy wiceprezes ds. produkcji w europejskim oddziale firmy, powiedział: "Qashqai odniósł bezprecedensowy sukces w Europie. Z niecierpliwością oczekujemy kontynuacji tego sukcesu dzięki wprowadzeniu na rynek wersji Qashqai+2".

"Szacujemy, że docelowa wielkość produkcji obydwu wersji modelu Qashqai w roku finansowym 2008 wyniesie łącznie 270 000 egzemplarzy, ale to oczywiście zależy od rynku. Taka wielkość produkcji oznaczałaby kolejny rekordowy rok pod tym względem dla zakładów w Sunderland, które wyprodukowałyby około 450 000 pojazdów".