Volkswagen Polo to jeden z najpopularniejszych modeli niemieckiego koncernu dostępny w jego ofercie od 1975 roku. Od tamtej pory sześć generacji auta znalazło na świecie ponad 18 mln nabywców, co czyni go nie tylko istotnym modelem w gamie VW lecz także jednym z najważniejszych graczy w segmencie B. Obecna odsłona Polo to właśnie szósta generacja, która pojawiła się na rynku w 2017 roku, a pod koniec ubiegłego została poddana gruntownemu face liftingowi. Jego sprzedaż startuje jednak dopiero teraz i koncern liczy, że uda mu się kontynuować sukcesy poprzedników.

Nowy Volkswagen Polo – trzy silniki do wyboru

Wszystkie aktualnie dostępne wersje silnikowe to jednostki trzycylindrowe o pojemności 999 cm3. Bazowa, wolnossąca – 1.0 MPI – dysponuje mocą 80 KM i do przeniesienia momentu na przednie koła wykorzystuje 5-biegową skrzynię manualną. Kolejne – 1.0 TSI – mają już turbosprężarki i ich moc to odpowiednio 95 KM i 110. W słabszej standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna, natomiast w mocniejszej 7-stopniowe DSG (również jako opcja dla wersji 95-konnej).

Warto dodać, że pod koniec roku do palety dołączy jeszcze topowy model GTI, pod którego maską znajdziemy 2-litrową, turbodoładowaną jednostkę 2.0 TSI o mocy 206 KM.

Nowy Volkswagen Polo – cztery pakiety wyposażeniowe

Paletę dostępnych wersji wyposażeniowych obejmuje odmiany: Polo, Life, Style i R-Line.

Już w podstawowej (Polo) standard obejmie takie elementy, jak m.in.: asystent podjazdu, asystent utrzymania toru jazdy Lane Assist, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, przednie (w tym centralny) i boczne airbagi, kurtyny powietrzne, klimatyzacja manualna, lusterka boczne elektrycznie regulowane i podgrzewane, elektrycznie sterowane szyby z przodu i tyłu, multifunkcyjna kierownica, radioodtwarzacz Composition z kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym 6,5", radio cyfrowe DAB+ oraz ledowe reflektory i lampy tylne.

Wszystkie wersji nowego Polo mają seryjnie cyfrowe zegary Digital Cockpit o przekątnej 8 cali, a w ramach opcji oferowany jest Digital Cockpit Pro z ekranem 10,25 cala, za który trzeba dodatkowo zapłacić 1410 zł. Poza wspomnianym seryjnym systemem Composition w ofercie znajdziemy jeszcze zestawy multimedialne Ready2Discover z 8-calowym ekranem i z usługą Streaming & Internet (seryjny w Style, R-Line, za dopłatą 1820 zł w Life) oraz Discover Media z ekranem wielkości 8 cali i z usługą Streaming & Internet.

Warto dodać, że nowe Polo jest kolejnym samochodem Volkswagena, który może być wyposażony w diodowe matrycowe reflektory IQ.Light (seryjne w wersji Style, za dopłatą 4.920 zł w wersjach Life i R-Line), a także, po raz pierwszy, w system Travel Assist umożliwiający półautonomiczną jazdę. Dzięki temu ostatniemu Polo potrafi samodzielnie kierować, hamować i przyspieszać w zakresie prędkości od 0 km/h (auta z przekładnią DSG) lub od 30 km/h (auta z przekładnią mechaniczną) aż do prędkości maksymalnej. Travel Assist współpracuje z aktywnym tempomatem, asystentem pasa ruchu. Jest seryjny w wersjach Style i R-Line (w Life wymaga dopłaty 3.630 zł).

Nowy Volkswagen Polo – ile kosztuje?

Polo
1.0 MPI (80 KM) od 63 290 zł
1.0 MPI (95 KM) od 69 990 zł
Life
1.0 TSI (95 KM) od 74 190 zł
1.0 TSI (95 KM, DSG) od 81 690 zł
1.0 TSI (110 KM, DSG) od 86 290 zł
Style
1.0 TSI (95 KM) od 83 290 zł
1.0 TSI (95 KM, DSG) od 90 790 zł
1.0 TSI (110 KM, DSG) od 95 390 zł
R-Line
1.0 TSI (95 KM) od 85 590 zł
1.0 TSI (95 KM, DSG) od 93 090 zł
1.0 TSI (110 KM, DSG) od 97 690 zł