Volkswagen Polo to jeden z najpopularniejszych modeli niemieckiego koncernu dostępny w jego ofercie od 1975 roku. Od tamtej pory sześć generacji auta znalazło na świecie ponad 18 mln nabywców, co czyni go nie tylko istotnym modelem w gamie VW lecz także jednym z najważniejszych graczy w segmencie B. Obecna odsłona Polo to właśnie szósta generacja, która pojawiła się na rynku w 2017 roku, a pod koniec ubiegłego została poddana gruntownemu face liftingowi. Jego sprzedaż startuje jednak dopiero teraz i koncern liczy, że uda mu się kontynuować sukcesy poprzedników.
Nowy Volkswagen Polo – trzy silniki do wyboru
Wszystkie aktualnie dostępne wersje silnikowe to jednostki trzycylindrowe o pojemności 999 cm3. Bazowa, wolnossąca – 1.0 MPI – dysponuje mocą 80 KM i do przeniesienia momentu na przednie koła wykorzystuje 5-biegową skrzynię manualną. Kolejne – 1.0 TSI – mają już turbosprężarki i ich moc to odpowiednio 95 KM i 110. W słabszej standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna, natomiast w mocniejszej 7-stopniowe DSG (również jako opcja dla wersji 95-konnej).
Warto dodać, że pod koniec roku do palety dołączy jeszcze topowy model GTI, pod którego maską znajdziemy 2-litrową, turbodoładowaną jednostkę 2.0 TSI o mocy 206 KM.
Nowy Volkswagen Polo – cztery pakiety wyposażeniowe
Paletę dostępnych wersji wyposażeniowych obejmuje odmiany: Polo, Life, Style i R-Line.
Już w podstawowej (Polo) standard obejmie takie elementy, jak m.in.: asystent podjazdu, asystent utrzymania toru jazdy Lane Assist, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, przednie (w tym centralny) i boczne airbagi, kurtyny powietrzne, klimatyzacja manualna, lusterka boczne elektrycznie regulowane i podgrzewane, elektrycznie sterowane szyby z przodu i tyłu, multifunkcyjna kierownica, radioodtwarzacz Composition z kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym 6,5", radio cyfrowe DAB+ oraz ledowe reflektory i lampy tylne.
Wszystkie wersji nowego Polo mają seryjnie cyfrowe zegary Digital Cockpit o przekątnej 8 cali, a w ramach opcji oferowany jest Digital Cockpit Pro z ekranem 10,25 cala, za który trzeba dodatkowo zapłacić 1410 zł. Poza wspomnianym seryjnym systemem Composition w ofercie znajdziemy jeszcze zestawy multimedialne Ready2Discover z 8-calowym ekranem i z usługą Streaming & Internet (seryjny w Style, R-Line, za dopłatą 1820 zł w Life) oraz Discover Media z ekranem wielkości 8 cali i z usługą Streaming & Internet.
Warto dodać, że nowe Polo jest kolejnym samochodem Volkswagena, który może być wyposażony w diodowe matrycowe reflektory IQ.Light (seryjne w wersji Style, za dopłatą 4.920 zł w wersjach Life i R-Line), a także, po raz pierwszy, w system Travel Assist umożliwiający półautonomiczną jazdę. Dzięki temu ostatniemu Polo potrafi samodzielnie kierować, hamować i przyspieszać w zakresie prędkości od 0 km/h (auta z przekładnią DSG) lub od 30 km/h (auta z przekładnią mechaniczną) aż do prędkości maksymalnej. Travel Assist współpracuje z aktywnym tempomatem, asystentem pasa ruchu. Jest seryjny w wersjach Style i R-Line (w Life wymaga dopłaty 3.630 zł).
Nowy Volkswagen Polo – ile kosztuje?
Polo | ||
1.0 MPI (80 KM) | od 63 290 zł | |
1.0 MPI (95 KM) | od 69 990 zł | |
Life | ||
1.0 TSI (95 KM) | od 74 190 zł | |
1.0 TSI (95 KM, DSG) | od 81 690 zł | |
1.0 TSI (110 KM, DSG) | od 86 290 zł | |
Style | ||
1.0 TSI (95 KM) | od 83 290 zł | |
1.0 TSI (95 KM, DSG) | od 90 790 zł | |
1.0 TSI (110 KM, DSG) | od 95 390 zł | |
R-Line | ||
1.0 TSI (95 KM) | od 85 590 zł | |
1.0 TSI (95 KM, DSG) | od 93 090 zł | |
1.0 TSI (110 KM, DSG) | od 97 690 zł | |