• Kierowcy jeszcze przed Wigilią pojadą obwodnicą Ostródy, omijając uciążliwy fragment krajowej "siódemki", co zdecydowanie przyspieszy podróż nad morze i na Mazury
  • Do dyspozycji podróżnych będzie też droga ekspresowa S51 łącząca Olsztynek z Olsztynem
  • Prace wykończeniowe na obu nowych odcinkach "ekspresówek" potrwają do wiosny 2018 roku

Od dziś kierowcy mogą jechać niemal całą obwodnicą Ostródy dwoma jezdniami. Brakujący fragment drogi S7 to tymczasowy objazd w miejscu budowy mostu łukowoego nad kanałem Pauzeńskim. Tu trwają jeszcze prace – układana jest warstwa izolacji. Niedokończone prace na moście to efekt upadłości firmy, która jako podwykonawca budowała ten obiekt. Generalny wykonawca przejął obowiązki swojego podwykonawcy i kontynuował budowę mostu, jednak zaburzenie harmonogramu spowodowane odejściem podwykonawcy oraz zła pogoda sprawiły, że nie udało się w zamierzonym czasie dokończyć prac.

Ostróda Płn - Ostróda Płd S7

Dostępna dla ruchu jest też jedna jezdnia obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej numer 16. W związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi niedokończone zostały prace na jednej nitce mostu, co spowodowało, że jezdnia pozostanie niedostępna do czasu zakończenia prac na wiosnę 2018 roku.

Obwodnica Ostródy w ciągu drogi S7, od węzła Ostróda Północ do węzła Ostróda Południe, jest częścią inwestycji polegającej na budowie dwóch odcinków dróg o łącznej długości 18,4 km, z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km w ciągu DK 16. W ramach zadania wybudowano dziewięć wiaduktów drogowych, pięć mostów, jedno przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji. Na szczególną uwagę zasługuje most w ciągu DK 16 o długości 677 m. Będzie on prowadził drogę nr 16 nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga oraz prowadzi droga gminna. Obiekt będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt.

Obwodnica Ostródy DK16

Kończąca się inwestycja o wartości 1,3 mld zł polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstały dwa węzły drogowe - „Ostróda Północ” na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i „Ostróda Południe” na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 została zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła „Ostróda Południe”. Obwodnica Ostródy ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Bez skrzyżowań między Olsztynem a Olsztynkiem

Mobilizacja wykonawcy i pomyślny przebieg kontroli pozwoliły na udostępnienie jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia drugiej jezdni drogi ekspresowej S51 Olsztyn – Olsztynek. Tym samym kierowcy będą mogli korzystać z drogi dwujezdniowej, jednak do czasu zakończenia wszystkich prac nie będzie ona miała statusu drogi ekspresowej. Wprawdzie dostęp do drogi będzie możliwy tylko poprzez węzły, to jednak maksymalna dopuszczalna prędkość będzie taka jak dla dwujezdniowej drogi, czyli 100 km/h.drogi

S51

Inwestycja polegała na budowie 13,3 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S51 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstały dwa węzły drogowe – „Stawiguda” i „Gryźliny”. Budowany odcinek drogi S51 dowiązany będzie do węzła Olsztyn Południe, zaprojektowanego w ciągu południowej obwodnicy Olsztyna. Koniec odcinka znajduje się w okolicy miejscowości Ameryka, na styku z obwodnicą Olsztynka w ciągu drogi S51.