"Mokka niezmiennie cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od momentu wejścia na rynek latem 2012 r. znalazła już ponad 275 tys. nabywców. W rezultacie, w ciągu zaledwie dwóch lat, ten sportowo-użytkowy samochód stał się naszym trzecim najważniejszym produktem" - mówi Michael Lohscheller, dyrektor finansowy Grupy Opel.

Firma Opel planuje w tym roku zainwestować łącznie blisko 210 mln euro w ten ważny hiszpański zakład produkcyjny. W zeszłym roku zainwestowano tu 168 mln euro. Na przygotowanie zakładu do produkcji modelu Mokka przeznaczono w początkowej fazie 80 mln euro. Od czasu uruchomienia fabryki w 1982 r. zainwestowano w nią już ponad 4,3 mld euro.

Produkcja subkompaktowego SUV-a w Hiszpanii zapewnia około 5700 miejsc pracy w zakładzie. Poza modelem Mokka w Saragossie produkowane są również Corsa i Meriva. W tym roku zakład będzie także świętował rozpoczęcie produkcji modelu Corsa piątej generacji.

Fabryka w Saragossie została przygotowana do rozpoczęcia produkcji Mokki w rekordowym czasie. Decyzję o produkcji modelu w Europie ogłoszono zaledwie rok temu. Sprawna realizacja planu była możliwa dzięki świetnej międzynarodowej współpracy z General Motors. Dotychczas Mokka była produkowana wyłącznie w Korei Południowej.

Początkowo w produkcji zostanie zastosowany system CKD (montaż od podstaw) bazujący na zestawach części sprowadzanych z Korei. W kolejnych latach liczba części produkowanych lokalnie będzie stopniowo rosła. "Produkcja modelu Mokka w Europie jest zgodna z naszą polityką, by tworzyć samochody tam, gdzie są sprzedawane" – wyjaśnia Michael Lohscheller. "W tym roku z linii montażowej w Saragossie zjedzie około 20 tys. egzemplarzy Mokki. W przyszłym roku liczba ta znacząco wzrośnie".

Opel Mokka od samego początku cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Stylowy samochód sportowo-użytkowy zdobył serca zarówno ekspertów motoryzacyjnych, jak i klientów. Kolejno w 2013 r. i 2014 r. czytelnicy magazynu motoryzacyjnego "Auto Bild" uznali Mokkę za samochód roku z napędem na cztery koła w kategorii pojazdów terenowych i sportowo-użytkowych w cenie poniżej 25 tys. euro.

"Mokka odgrywa kluczową rolę w naszej zakrojonej na szeroką skalę ofensywie modelowej" – mówi Lohscheller. "Do 2018 r. będziemy stopniowo zwiększać swój udział rynkowy. Wprowadzimy do sprzedaży 27 nowych pojazdów i 17 nowych silników".