- Polski cennik Fiata Grande Panda otwiera 84 000 zł. Znajdziemy w nim dwie wersje napędowe: hybrydę 1.2 oraz wersję w pełni elektryczną
- Możliwe, że niedługo ta lista się powiększy
- Fiat pokazał właśnie koncepcyjną Grande Pandę 4x4, która stylistycznie bardzo nawiązuje do klasyka z 1983 r.
- Stellantis ma już w swoich miejskich modelach napęd 4x4. Czy trafi też do Fiata?
Fiat Grande Panda to powrót włoskiej marki do segmentu B i szansa, że Fiat odzyska trochę rynku dla siebie. Zainteresowanie modelem jest spore. To mały crossover segmentu B. Mierzy 3999 mm długości, 2017 mm szerokości całkowitej z lusterkami, 1586 mm wysokości i 2540 mm rozstawu osi. W Polsce możemy wybrać jedną z dwóch wersji silnikowych:
- spalinowej 1.2 Hybrid o mocy 110 KM
- oraz elektrycznej o mocy 113 KM
Wiele osób chciałoby dopisać jeszcze jedną pozycję do tej listy, a Fiat dobrze sobie z tego zdaje sprawę. Właśnie pokazał koncept Grande Pandy z napędem 4x4. Pokazano na razie dwa zdjęcia. Jednym otworzyliśmy ten materiał, a tak nowa Panda wygląda z przodu:
Fiat Grande Panda 4x4 to na razie koncept. Są klienci, którzy na takie auto wyczekują
Wprowadzona na rynek w 1983 r., Fiat Panda 4x4 szybko zyskała miano kultowego samochodu, który łączył kompaktowy rozmiar z wszechstronnością w terenie. - Dzięki praktyczności, komfortowi i elegancji w połączeniu ze zdolnościami terenowymi, Panda stała się symbolem dostępnej rewolucji w motoryzacji — przypomina FIAT w materiałach prasowych. Nowa Grande Panda 4x4 ma kontynuować te tradycje, oferując nie tylko wszechstronne osiągi, ale również nowatorskie rozwiązania techniczne.
W Polsce takie samochody to raczej ciekawostka, ale we Włoszech czy Hiszpanii Panda 4x4 cieszyła się dużym zainteresowaniem. Są kraje, gdzie napęd 4x4 naprawdę się przydaje. Nawet w segmencie B. Premiera produkcyjnej wersji nie byłaby więc zaskoczeniem, zwłaszcza że Stellantis nie musiałby niczego wymyślać na nowo. Gotowe klocki już ma.
Stellantis ma już w swoich małych samochodach 4x4. Panda pożyczy napęd od Jeepa?
Napęd 4x4 dostał np. mały Jeep Avenger. To 48-woltowy układ hybrydowy, w którym 1,2-litrowy benzynowy silnik turbo o mocy 136 KM, wspomagany jest przez dwa silniki elektryczne o mocy 28,5 KM każdy, umieszczone zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. W połączeniu z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną , konfiguracja ta zapewnia napęd na wszystkie koła, umożliwiając jazdę w trybie w pełni elektrycznym przy niskich prędkościach.
Możliwe, że w Pandzie 4x4 zastosowano by właśnie ten napęd lub lekko by go zmodyfikowano.
Wszystko pewnie zależy od tego, jak Grande Panda poradzi sobie na rynku. Sprzedaż rozkręca się tak naprawdę właśnie teraz, a samochody zaczynają przyjeżdżać do salonów i pierwszych kierowców. Jeśli nowy miejski Fiat poradzi sobie w zatłoczonym segmencie i będzie się dobrze sprzedawał, to z pewnością Włosi zaczną poszerzać jego ofertę. W Polsce ceny hybrydowej Grande Pandy startują od 80 400 zł.