Całkowicie zmieniony został design przedniej części nadwozia. Nowy Tiguan nawiązuje stylistyką do dużego Touarega. Do oferty Tiguana włączonych zostało wiele nowych systemów wspierających kierowcę. Należy do nich system rozpoznający zmęczenie (seryjny w Sport&Style oraz Track&Style), systemy świateł drogowych współpracujące z kamerami – Light Assist (światła H7) i Dynamic Light Assist (reflektory bi-ksenonowe) oraz system ułatwiający utrzymanie toru jazdy Lane Assist. Nowością w Tiguanie jest także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS.
Auto występuje w wersji stricte drogowej i terenowej. Oba modele różnią się przednią częścią nadwozia („Onroad” – kąt natarcia 18 stopni, „Offroad” – kąt natarcia 28 stopni).
W Europie Tiguan jest oferowany z siedmioma silnikami o mocy od 110 do 210 KM. Trzy z siedmiu silników są nowością w ofercie. Cztery jednostki benzynowe (TSI o pojemności 1,4 do 2,0 litrów) rozwijają moc między 122 KM a 210 KM. Spektrum mocy silników wysokoprężnych (TDI) sięga od 110 KM do 170 KM. Do nowego Tiguana jest dostępna jako opcja 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG) – jedna z najefektywniejszych i najszybszych automatycznych skrzyń biegów.
„Tiguan w Polsce cieszy się dużą popularnością. Tylko w ubiegłym roku sprzedaliśmy ponad 2.100 sztuk. Klienci najczęściej wybierali najlepiej wyposażoną wersję Sport&Style w połączeniu z silnikami TDI. Wprowadzając nowego Tiguana na polski rynek jesteśmy pełni optymizmu. Nowoczesna stylistyka, poszerzona gama nowoczesnych silników, czy innowacyjne systemy wspierające kierowcę, to tylko część udoskonalonej oferty. Szczególną uwagę warto zwrócić na kolejną, czwartą wersję wyposażenia Track&Style, która łączy prestiż i komfort wersji Sport&Style z cechami terenowymi Track&Field. Dziś rozpoczęliśmy przedsprzedaż, wiec Klienci już mogą składać zamówienia. Pierwsze samochody trafią do salonów jeszcze pod koniec tego miesiąca.” - powiedział Marek Ćwiek, Kierownik Działu Produktu marki Volkswagen w Kulczyk Tradex.
Galeria zdjęć
Nowy przód upodobnił Tiguana do wiodących modeli koncernu – Golfa i Passata
Podczas marcowego salonu w Genewie zobaczymy Volkswagena Tiguana poddanego kuracji odmładzającej
Samochód po modyfikacjach rozpoznamy z tyłu po zmienionych lampach
Pod koniec stycznia informowaliśmy o drugiej generacji popularnego volkswagenowskiego SUV-a, która na rynku zadebiutuje dopiero w 2015 r. Nowe auto ma bazować na podzespołach Golfa VII, być bardziej dynamiczne i sportowe.
Przy okazji liftingu Volkswagen wprowadził także nowe wzory tapicerek oraz kolory nadwozia. Pierwsze auta trafią do klientów już w marcu
Nowa kierownica, zmienione zegary i delikatny retusz środkowego panelu – modyfikacje we wnętrzu są naprawdę niewielkie