Po zmianach oferta roadsterów Porsche z centralnie umieszczonym silnikiem będzie składać się z modeli 718 Boxster oraz 718 Boxster S. Największą nowością są właśnie silniki – mniejsze i oszczędniejsze niż dotychczas (nawet o 13 proc.), ale mocniejsze (o 35 KM), dzięki turbodoładowaniu. Nowe oznaczenie nawiązuje do Porsche 718 z lat 60. XX wieku, które również z czterocylindrowymi silnikami odnosiło sukcesy na torach wyścigowych. Dobry pomysł na wytłumaczenie konieczności zastosowania downsizingu, żeby spełnić nowe normy emisji, prawda?

Podstawowy wariant 718 Boxster jest napędzany dwulitrową jednostką o mocy 300 KM, a „eska” - jednostką o pojemności 2,5 litra i mocy 350 KM. Wzrósł także moment obrotowy. Silnik 2.0 generuje 380 Nm (+100 Nm) w szerokim zakresie 1950-4500 obr./min. 2,5-litrowy motor wytwarza 420 Nm (+60 Nm) w przedziale 1900-4500 obr./min.

W rezultacie osiągi uległy poprawie. Porsche 718 Boxster z dwusprzęgłową skrzynią PDK (seryjnie oferowana jest ręczna przekładnia) oraz pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 lm/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S z takim samym wyposażeniem na sprint do „setki” potrzebuje 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.

Zmodernizowany roadster wyróżnia się ponadto bardziej sportowymi nastawami i układem kierowniczym o bardziej bezpośrednim przełożeniu. Te modyfikacje czynią go jeszcze zwinniejszym i pewniejszym w prowadzeniu. W opcji 718 Boxster będzie oferowany z zawieszeniem Porsche Active Suspension Management, obniżonym o 10 lub 20 mm.

Porsche 718 Boxster

To nie koniec zmian. Z przodu Porsche 718 Boxster zwraca uwagę zmodyfikowanym pasem przednim z większymi wlotami powietrza i nowymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED (pierwszy raz w postaci czterech punktów). Z boku łatwo zauważyć nowe lusterka i osłony progowe, a także 19- lub nawet 20-calowe obręcze o nowym wzorze. Tylną część pojazdu optycznie poszerza ozdobny pas pomiędzy przestylizowanymi światłami, na którym teraz umieszczony jest napis „Porsche”. Nowe lampy wyposażone są w trójwymiarowy układ diod i czteropunktowe światła hamowania. We wnętrzu pojawił się nowy panel deski rozdzielczej oraz montowana w standardzie, najnowsza generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management z ekranem dotykowym.

Porsche 718 Boxster trafi do sprzedaży 30 kwietnia 2016 roku. Światowa premiera odbędzie się na marcowym salonie w Genewie. Być może tam poznamy już cennik „718-ki”. Zmiany czekają również coupe, czyli Caymana.