GT3 sugeruje, że jest to samochód tylko do jazd na torze. Jednak Porsche tak przygotowało model 911 GT3 RS, że może on być używany także do jazd na ulicach.
Pod maską 911 GT3 RS pracuje najmocniejszy silnik, jakim dysponuje Porsche – to 4-litrowy 6-cylindrowy bokser o mocy 500 KM.
Silnik współpracuje ze skrzynią dwusprzęgłową PDK zdolną przenosić duży moment maksymalny (480 Nm).
Porsche 911 GT3 RS przyspiesza do „setki" w zaledwie 3,3 sekundy, a na rozpędzenie się do 200 km/h potrzebuje zaledwie 10,9 sekundy.
Do najnowszego Porsche należy także rekord okrążenia północnej pętli toru Nurburgring – to 7 minut i 20 sekund.
911-tka GT3 RS waży tylko 1420 kg – stało się to możliwe po zastosowaniu do budowy karoserii lekkich materiałów – np. dach wykonany jest z magnezu, a pokrywy silnika i bagażnika wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym.
Wnętrze 911 GT3 RS bazuje na oferowanym już 911 GT3. Fotele kubełkowe z karbonu – wzorowane są na fotelach montowanych w modelu 918 Spyder.
Porsche 911 GT3 RS oferowane jest z klatką bezpieczeństwa oraz 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa dla kierowcy.
Nowe Porsche 911 GT3 RS już można zamawiać u polskich dilerów Porsche – auto kosztuje 887 600 zł.