Luksus w polskiej motoryzacji ma się znakomicie. W 2015 roku sprzedano w Polsce 40 tys. aut marek premium.
Samochody marek premium sprzedane w 2015 r. stanowią 11 proc. wszystkich sprzedanych w Polsce aut (355 tys.).
Pierwsza piątka to: BMW, Mercedes, Audi, Volvo i Lexus. Należy do niej 88,5 proc. polskiego rynku aut premium.
Liderem rynku jest BMW – sprzedało w Polsce w 2015 r. 9550 aut.
Mercedes znalazł 8809 nabywców, Audi 8014, Volvo 6823, a Lexus 2519.
Druga piątka to: Mini (1131 sztuk), Land Rover (969 szt.), Porsche (861 szt.), Alfa Romeo (688 szt.) i Infiniti (378 szt.).
Bardziej spektakularnie prezentuje się druga dziesiątka aut premium sprzedanych w Polsce w 2015 r., gdyż są w niej najdroższe marki luksusowe.
Drugą dziesiątkę otwiera Jaguar ze sprzedażą 266 aut, za nim jest Lancia – 241 szt. i Maserati – 44 szt. Oprócz 44 nowych sprowadzono w 2015 r. także 23 używane Maserati nie starsze niż 3-letnie.
Podobna sytuacja jest z Ferrari – sprzedano 28 szt. nowych i sprowadzono 9 używanych.
Na zakup nowego Bentleya zdecydowało się 15 zamożnych klientów, a dziewięciu sprowadziło auto używane, nie starsze niż 3-letnie.
W 2015 roku w polskich salonach kupiono także 6 nowych Rolls-Royce'ów (plus 3 używane), 3 Aston Martiny (plus 4 używane), 3 Lamborghini (plus 2 używane), 2 Cadillaki (plus 6 używanych) oraz jednego Morgana (plus 1 używany).
A oto galeria wszystkich 20. aut marek premium: