GDDKiA zapewnia, że pracuje nie tylko nad dużymi projektami, takimi jak kolejne odcinki autostrad czy ogromnej obwodnicy aglomeracji warszawskiej, ale stale poprawia już istniejącą sieć drogową. To wszelkiego rodzaju przebudowy i rozbudowy. W zeszłym roku wykonano bowiem 111 inwestycji na trasach o łącznej długości 152,2 km. Jak będzie w tym roku?

GDDKiA - wiele przetargów w 2021 r.

Drogowcy planują ponad 100 przetargów (o wartości ok. 2,75 mld zł) na przeprowadzenie robót budowlanych na już wykonanych drogach krajowych. Wbrew pozorom nie będą to jednak tylko projekty związane np. z odnowieniem nawierzchni, ale także nowe chodniki i ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna, ronda, zatoki autobusowe, nowe lewoskręty czy skrzyżowania.

Plany są ambitne. Modernizacja obejmie w tym roku drogi o łącznej długości niemal 300 km (uwzględniono także wcześniej rozpoczęte remonty). Wśród nich nie zabrakło takich tras jak DK 16 (25 km w pobliżu Ogrodnik w woj. podlaskim), DK 22 (10,4 km na granicy woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego oraz 3 km na granicy z woj. wielkopolskim), DK 94 (8 km w woj. małopolskim w okolicach Jerzmanowic), DK 74 (7,2 km w okolicach Zamościa), DK 45 (6,8 km w pobliżu miejscowości Praska) oraz DK 93 (2,4 km w pobliżu miejscowości Torzym). Kierowcy doczekają się także zakończenia prac remontowych m.in. na S11 (Poznań – Kórnik) czy A2 (Emilia – Stryków) oraz S52 (okolice Balic).

W tegorocznych planach nie zapomniano o mostach. GDDKiA szykuje przetargi na 42 inwestycje o łącznej wartości 243 mln zł oraz kolejne 26 postępowań na remonty o wartości ok. 134 mln zł. W komunikacie GDDKiA niestety nie wyszczególniono listy obiektów.