- Flotę SOP powiększy 8 nowych Audi A8 3.0 55 TFSI o mocy 340 KM. Auta dostarczone będą w wersji z dłuższym rozstawem osi (L)
- W specyfikacji istotnych warunków zamówienia wskazano, że samochody powinny mieć długość min. 5,2 m oraz rozstaw osi min. 3,1 m
- Samochody powinny być dostarczone do SOP nie później niż do 5 grudnia 2019 roku
Tym razem nie było już problemów z otwarciem ofert i rozpakowaniem plików. Mimo to nie obyło się bez niespodzianki w przetargu na 8 dużych limuzyn dla Służby Ochrony Państwa. Okazało się, że jeden z oferentów (katowicki dealer Opla jako lider konsorcjum) omyłkowo złożył dokumenty, które dotyczą zupełnie innego postępowania. Tym samym na placu boju został jedynie dealer Audi z Wejherowa, który zaproponował Audi A8 55 TFSI w przedłużonej wersji.
Nietrudno zatem zgadnąć kto zwyciężył w przetargu. Flotę SOP powiększy zatem 8 nowych Audi A8 3.0 55 TFSI o mocy 340 KM. Samochody powinniśmy już niebawem zobaczyć na ulicach. Na realizację zamówienia nie pozostało bowiem zbyt wiele czasu. SOP zażyczył sobie dostawę do 5 grudnia 2019 roku.
Dziwi, że poza Audi nie było więcej chętnych. SOP poszukiwał bowiem limuzyn z napędem na cztery koła oraz benzynowymi silnikami o mocy min. 250 kW (ok 340 KM). W specyfikacji istotnych warunków zamówienia wskazano, że samochody powinny mieć długość min. 5,2 m oraz rozstaw osi min. 3,1 m. Podano nawet minimalną wysokość od siedzenia tylnej kanapy do dachu (min. 970 mm). Na tym nie koniec.
Znana jest także lista minimalnego wymaganego wyposażenia. SOP zamawia auta z dwoma kompletami fabrycznych kół (nie mniejsze niż 18 cali) z oponami letnimi lub wielosezonowymi oraz zimowymi. Zadbano o komfort dla kierowcy. Może bowiem liczyć na skórzany fotel sterowany elektrycznie. Do tego wentylacja i podgrzewanie siedzenia, regulacja odcinka lędźwiowego oraz pamięć położenia.
Pasażerowie z tyłu nie będą się nudzić. Pamiętano o systemie multimedialnym z odbiornikiem TV. Do tego komplet gniazd 12V i 230V, by można było swobodnie korzystać z mobilnego sprzętu. W szybach obowiązkowe rolety.
Tradycyjnie już wspomniano także o systemach bezpieczeństwa. Nowe limuzyny powinny być wyposażone w system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, monitorowanie martwego pola oraz automatyczne hamowanie i system stabilizacji toru jazdy. Czy tyle wystarczy, by VIP-y bezpiecznie dotarły do celu?