Auto Świat Wiadomości Aktualności Rajd Japonii 2010: wygrał Ogier (wyniki, galeria Rallyworld©Willy Weyens)

Rajd Japonii 2010: wygrał Ogier (wyniki, galeria Rallyworld©Willy Weyens)

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
|
Aktualizacja

Tegoroczny Rajd Japonii był wyjątkowo emocjonujący, a walka o zwycięstwo rozstrzygnęła się dopiero na ostatnich odcinkach

Rajd Japonii 2010: wygrał Ogier (wyniki, galeria Rallyworld©Willy Weyens)
Zobacz galerię (20)
Auto Świat
Rajd Japonii 2010: wygrał Ogier (wyniki, galeria Rallyworld©Willy Weyens)

Szansę na ostateczny triumf w tym rajdzie miało kilku kierowców, których dzieliły niewielkie różnice czasowe. Jednak kolejno eliminował ich pech w postaci awarii technicznych.

Najpierw awaria półosi na superoesie w Sapporo pozbawiła prowadzenia w rajdzie Fina Jari-Matti Latvalę.

Kimi Räikkönen stracił ósme miejsce w Rally Japan na pierwszym niedzielnym odcinku specjalnym., gdy C4-ka wpadła w krzaki w połowie 4,7-kilometrowego odcinka Bisan 1. Załoga wyszła z tej opresji bez szwanku.

Fin Mikko Hirvonen stracił swoje miejsce na podium dla zwycięzców po tym jak w jego Fordzie pojawiła się awaria pompy dyferencjału. Na 23. OS mający szansę na zwycięstwo w tym rajdzie Norweg Petter uszkodził amortyzator lewego przedniego koła, a także układ kierowniczy. Koło przesuwało się o 30 mm w prawo i w lewo. Bardzo trudno się jechało. Tym razem zabrakło mi szczęścia, chociaż drugie miejsce też jest dużym sukcesem tego utalentowanego kierowcy.

Ostatecznie rajd Japonii 2010 wygrał Francuz Sebastein Ogier, dla którego jest to drugie zwycięstwo w tegorocznych mistrzostwach WRC. Aktualny samodzielny lider mistrzostw Sebastian Loeb był tym razem piąty, ale jego pozycja jest już niezagrożona i tylko jakiś kataklizm może mu odebrać kolejny tytuł.

W klasyfikacji SWRC najlepszym kierowcą okazał się Fin Jari Ketomaa, jadący samochodem Ford Fiesta S2000, który wyprzedził jadącego takim samym samochodem Czecha Martina Prokopa. Dzięki zdobytym w Japonii punktom Czech awansował na pozycję wicelidera tej kategorii S2000.

Natomiast w kategorii aut produkcyjnych jako pierwszy minął linię mety Szwed Patrik Flodin (Subaru Impreza WRX Sti).

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.NrKierowcaKategoriaCzasStrata do pop.Strata do lidera
1.2S. OGIERM3:10:26.40.00.0
2.11P. SOLBERG-3:10:42.1+15.7+15.7
3.4J. LATVALAM3:10:52.4+10.3+26.0
4.7D. SORDOM3:11:01.6+9.2+35.2
5.1S. LOEBM3:11:19.7+18.1+53.3
6.3M. HIRVONENM3:11:39.9+20.2+1:13.5
7.6H. SOLBERGM3:13:29.5+1:49.6+3:03.1
8.9F. VILLAGRAM3:20:44.3+7:14.8+10:17.9
9.29J. KETOMAAS3:25:13.5+4:29.2+14:47.1
10.22M. PROKOPS3:25:47.2+33.7+15:20.8
11.48P. FLODINP3:31:08.3+5:21.1+20:41.9
12.38H. PADDONP3:33:54.1+2:45.8+23:27.7
13.62H. OSHIMA-3:39:46.5+5:52.4+29:20.1
14.61E. IWASHITA-3:42:19.1+2:32.6+31:52.7
15.73G. NAGAYOSHI-3:45:09.9+2:50.8+34:43.5
16.33G. LINARIP3:46:15.1+1:05.2+35:48.7
17.46K. KAMATAP3:48:18.6+2:03.5+37:52.2
18.64A. MASUMURA-3:50:25.4+2:06.8+39:59.0
19.83T. NIIHORI-3:52:04.0+1:38.6+41:37.6
20.45R. WANGP3:53:07.8+1:03.8+42:41.4
21.69F. TAKAHASHI-3:53:35.9+28.1+43:09.5
22.65Y. ONISHI-3:54:06.9+31.0+43:40.5
23.5M. WILSONM3:54:26.1+19.2+43:59.7
24.75F. NUTAHARA-3:55:31.1+1:05.0+45:04.7
25.78H. NAMBA-3:55:44.4+13.3+45:18.0
26.82T. NONAKA-3:58:35.6+2:51.2+48:09.2
27.74E. NAKAMURA-4:01:21.4+2:45.8+50:55.0
28.92T. NASU-4:01:27.2+5.8+51:00.8
29.68T. OHASHI-4:03:15.6+1:48.4+52:49.2
30.80Y. YAMADA-4:04:02.2+46.6+53:35.8
31.79T. SAITO-4:09:05.8+5:03.6+58:39.4
32.81M. HIRAGI-4:10:55.3+1:49.5+1:00:28.9
33.91K. NOGARIYA-4:11:07.7+12.4+1:00:41.3
34.67S. ISHIKAWA-4:12:19.7+1:12.0+1:01:53.3
35.89M. ITO-4:14:33.2+2:13.5+1:04:06.8
36.72Y. MITANI-4:18:43.4+4:10.2+1:08:17.0
37.66T. ISHIGURO-4:21:14.5+2:31.1+1:10:48.1
38.88Y. HARA-4:23:24.6+2:10.1+1:12:58.2
39.103D. MOCHIZUKI-4:24:09.1+44.5+1:13:42.7
40.97K. KOIDE-4:25:44.1+1:35.0+1:15:17.7
41.94S. WASHIO-4:26:52.6+1:08.5+1:16:26.2
42.100T. KAWAMURA-4:29:09.6+2:17.0+1:18:43.2
43.96Y. HAGIWARA-4:30:24.0+1:14.4+1:19:57.6
44.95N. MIYANO-4:32:13.0+1:49.0+1:21:46.6
45.85K. BABA-4:34:35.2+2:22.2+1:24:08.8
46.43R. MUHONENP4:39:53.3+5:18.1+1:29:26.9
47.98K. KONDO-4:45:05.1+5:11.8+1:34:38.7
48.99T. AOYAMA-4:58:37.0+13:31.9+1:48:10.6
49.102N. SATO-5:03:22.7+4:45.7+1:52:56.3
50.90T. HASEGAWA-5:08:09.4+4:46.7+1:57:43.0
51.93M. SUGIYAMA-5:26:50.1+18:40.7+2:16:23.7
52.106M. TOMIZUMI-5:38:47.3+11:57.2+2:28:20.9
53.105S. AIKAWA-5:48:04.8+9:17.5+2:37:38.4
54.104U. ARAI-6:21:05.6+33:00.8+3:10:39.2
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków