Wszystkie wyniki jeszcze oczekują ostatecznego potwierdzenia ze strony FIA - Międzynarodowej Federacji Motoryzacyjnej, ale już potwierdziła je Niemiecka Organizacja Sportów Motorowych DMSB e.V.

Dwie Mazdy RX-8 z silnikami o mocy 231KM wystartowały w dwóch kategoriach FIA: samochodów specjalnych - kategoria A i samochodów z masowej produkcji - kategoria B. Podczas 24-godzinnego testu każda z nich przejechała ponad 5000km ze średnią prędkością 212,835 i 215,934 km/h. Przystanki były jedynie w celu zatankowania samochodów lub zmiany kierowców.

24-godzinne jazdy testowe na torze w Papenburg w Niemczech o długości 12,3km rozpoczęły się 2 października o godz. 12:20. Jeden z testowych samochodów został wybrany spośród trzech wskazanych w Antwerpii przez Niemkiecką organizację Sportów Motorowych DMSB e.V. Ich silniki i skrzynie biegów zostały zabezpieczone przez komisarzy z zachowaniem wszystkich wymagań zarówno DMSB e.V jak i FIA. Drugi z samochodów już raz potwierdził swoją niezawodność podczas zawodów kobiecych Formula Women Challenge w Wielkiej Brytanii.

Jedynie dodatkowe zabezpieczenia różniły te samochody od zwykłych samochodów produkcyjnych. Były to: specjalne siedzenia, 5-punktowe pasy bezpieczeństwa i "klatka bezpieczeństwa" - roll cage. W kategorii A Mazda RX-8 była wyposażona w dodatkowy zbiornik paliwa i 19-calowe felgi.

Obie Mazdy RX-8 przejeżdżały kolejne okrążenia konsekwentnie zwiększając prędkość bez wypadków. Nie wszystko jednak przebiegło zgodnie z planem. W godzinę po północy zaczął padać silny deszcz ale nikt nie spanikował ani kierowcy ani Jourgen Herschel odpowiedzialny za opony z firmy Kumho. Herschel obniżył ciśnienie w oponach dzięki czemu  były bardziej odporne na poślizgi. Pomimo godzinnego deszczu prędkość obu samochodów utrzymano na wysokim poziomie.

3 października równo o godz. 12:20 Shoji Tokuda dał znak zakończenia testu. Obie Mazdy RX-8 ustanowiły 40 międzynarodowych rekordów odnotowywanych przez międzynarodową organizację FIA.