Na takiej imprezie nie może oczywiście zabraknąć redakcji Auto Świat Classic. Na redakcyjnym stoisku o powierzchni 200 metrów kwadratowych w hali nr 5 będzie można obejrzeć pięć zabytkowych Opli specjalnie sprowadzonych na poznański Retro Motor Show z muzeum w Russelsheim. Wystawiane w Poznaniu klasyki to bardzo ciekawe, rzadko spotykane modele z lat 60. 70. i 80. XX wieku.
Najstarszy to Opel Kapitan A (produkowany w latach 1964-68) w najmocniejszej wersji silnikowej R6 o pojemności 2.8/125 KM (oferowana była też słabsza odmiana z silnikiem R6, 2.6/100 KM). Auto ma prawie 5 m długości, rozpędza się do 170 km/h, a przyspieszenie do „setki" zajmuje mu 14 s.Wystawiany na stoisku Auto Świat Classic Opel Kapitan A to 7. generacja tego modelu, produkowanego przez Opla od 1938 r. W latach 1964-68 wyprodukowano 24 249 egz. Kapitana A.
Wystawiony będzie także następca Kapitana A – Kapitan B (produkowany w latach 1969-70). To ostatnia, 8. generacja tego modelu. Kapitan B jest nieco mniejszy od swojego poprzednika, ma 4,9 m długości, pod maską pracuje silnik R6 o poj. 2.8/132 KM. W odmianie z dwoma gaźnikami silnik rozwijał moc 145 KM. Prędkość maksymalna tego auta to 185 km/h, a przyspieszenie do „setki" w 11,5 s.Kapitan B to rzadko spotykane auto – powstało zaledwie 4976 szt.
Na stoisku Auto Świat Classic wystawione będą też dwa flagowe Ople Diplomat. Pierwszy to bardzo rzadko spotykany model Diplomat A V8 Coupe (produkowany w latach 1965-67) z silnikiem V8 o poj. 5.3 litra i mocy 230 KM. Mocny silnik zapewnia superosiągi: prędkość maksymalną 206 km/h, a przyspieszenie do „setki" w 9,5 s! Powstało zaledwie 347 sztuk Opla Diplomata A Coupe. W latach 60. był bardzo drogi – w Niemczech kosztował 25 tys. DM – za tę sumę można było kupić 7 VW Garbusów.
Pokażemy też kolejną wersję – Opla Diplomata B (produkowaną w latach 1973-77) w odmianie z przedłużoną o 15 cm karoserią. Auto w wersji Long ma 5070 mm długości, a rozstaw osi wynosi 2995 mm. Pod maską Opla Diplomata B pracuje ten sam silnik co w poprzedniku: V8, 5.3/230 KM. W latach 1973-77 wyprodukowano 23 500 szt. tego modelu.
Największym rarytasem na stoisku Auto Świat Classic będzie Lotus Omega – najmocniejsza wersja Opla Omegi, produkowana w latach 1989-92 W. Brytanii przez Lotusa. W latach 90. był to najszybszy sedan na świecie – podwójnie doładowany 6-cylindrowy silnik 3.6 rozwijał moc 377 KM. Do „setki" Lotus Omega potrzebował zaledwie 5,3 s. Osiągał prędkość 283 km/h.
Lotus Omega był rywalem tak uznanych modeli jak BMW M5 czy Mercedesa 500 E. Zbudowani niespełna tysiąc sztuk Lotusa Omegi, z czego 630 w wersji europejskiej, z kierownicą po lewej stronie. Podczas Retro Motor Show na stoisku Auto Świat Classic będzie można nie tylko podziwiać zabytkowe modele Opla (oraz najnowszy – Astrę z fabryki w Gliwicach).
Przez cały czas trwania imprezy w piątek, sobotę i w niedzielę (4-5-6 listopada) obecni będą także redaktorzy Auto Świata i Auto Świat Classica, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące zarówno klasycznej, jak i współczesnej motoryzacji.
Na stoisku będzie można także nabyć archiwalne numery Auto Świat Classica. Zapraszamy.