Nagroda "TECHNOBEST 2010" została przyznana przez międzynarodowe jury AUTOBEST powstałe w 2000 r. i uznawane za jedno z najbardziej prestiżowych w branży motoryzacyjnej. Składa się one z 15 dziennikarzy reprezentujących: Bułgarię, Cypr, Chorwację, Czechy, Grecję, Węgry, Macedonię, Polskę, Rumunię, Rosję, Serbię, Słowację, Turcję i Ukrainę (łączna populacja to 300 mln osób) .Silnik TwinAir stworzony w zgodzie z koncepcją downsizingu, cechuje się technologią elektrohydraulicznego sterowania zaworami ssącymi MultiAir, co pozwoliło mu wyznaczyć nowe standardy w dziedzinie wydajności. Rodzina silników TwinAir została oficjalnie przedstawiona na tegorocznym autosalonie w Genewie. W zależności od wersji (silnik wolnossący, silnik turbodoładowany lub wersja bi-fuel CNG), TwinAir może dysponować mocą od 65 do 105 KM. 85-konna odmiana turbo jest już montowana w Fiacie 500 w połączeniu ze skrzynią Dualogic.

Pomimo relatywnie niskiej pojemności skokowej wynoszącej 900 cm3, silniki te charakteryzują się wysokimi wartościami mocy oraz momentu obrotowego, dostępnymi przy niskich obrotach silnika. Dzięki swoim małym rozmiarom, jednostka może posłużyć w przyszłości do stworzenia miejskiej hybrydy.Silnik TwinAir jest produkowany w polskim zakładzie Fiata w Bielsku-Białej.