W celu zapewnienia długotrwałej wytrzymałości rozkładany dach został poddany szeroko zakrojonym badaniom w fazie projektowania. Był otwierany i zamykany ponad 22 500 razy - trzy razy więcej niż można oczekiwać w typowym 10-letnim okresie użytkowania. Niektóre z tych cykli wykonano w ekstremalnych warunkach, w zakresie temperatur od -22 do 76 stopni Celsjusza i przy wilgotności nawet do 95 procent.
- Zeszłej zimy nasi inżynierowie otrzymali 80 kabrioletów, aby tu w Michigan dojeżdżali nimi każdego dnia do i z pracy" powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro. - Musieli oni otwierać i zamykać dach pięć razy każdego dnia bez względu na pogodę - dodał.
Każdy kabriolet Camaro zostaje poddany próbie wodnej, która zamyka etap montażu w zakładach Oshawa w Ontario. Dodatkowo pojazdy wyrywkowo poddawane są próbie wodnej, trwającej osiem minut. Ponad 27 200 litrów wody zrzucanych jest na samochód z siłą huraganu w tempie 3400 litrów na minutę.
Aby zapewnić jak największy komfort we wnętrzu kabrioletu, trójwarstwowy dach Camaro zawiera warstwę wygłuszającą, wykonaną z gumy. Inżynierowie stosują zaawansowane urządzenie o nazwie Aachen Head, imitujące ludzkie ucho, aby zmierzyć poziomu hałasu. Zgodnie z danymi z ostatnich testów drogowych GM, kabriolet Camaro uzyskał lepsze oceny wyciszenia wnętrza niż Ford Mustang.
- Dla wielu nabywców kabriolet Camaro może stanowić samochód kolekcjonerski, coś, co można przechowywać przez całe pokolenia. Dlatego upewniliśmy się, że dach modelu zachowa swoją jakość przez bardzo długi czas - powiedział Oppenheiser. - Kabriolet z oryginalnym dachem ma olbrzymią wartość - dodał. Oppenheiser dobrze zna potrzeby kolekcjonerów aut. Osobiście kilka lat temu odnowił model kabrioletu Camaro z 1969 roku.
W przeciwieństwie do innych modeli kabrioletów z segmentu, dach Camaro jest zamykany przy użyciu pojedynczego, wygodnego uchwytu. Gdy uchwyt jest ustawiony w pozycji otwartej wciśnięcie jednego przycisku prowadzi do opuszczenia szyb i aktywacji dachu, który otwiera się w około 20 sekund.