Auto Świat Wiadomości Aktualności Skoda Karoq zastępuje Yeti

Skoda Karoq to całkowicie nowy kompaktowy SUV czeskiej marki. Stylistyka pojazdu ściśle nawiązuje do wyglądu innych modeli Skody dzięki czemu już na pierwszy rzut oka widać z jaką marką mamy do czynienia. Z przodu dominują charakterystyczne reflektory o geometrycznych kształtach. Pomiędzy nimi usytuowano wykończoną chromem atrapę chłodnicy.

Z tyłu płaskie lampy w kształcie klina zostały podzielone na dwie części - zewnętrzny segment zachodzi na bok samochodu, wewnętrzny osadzono w klapie bagażnika. Jak przystało na SUV-a o terenowy wizerunek dba nie tylko powiększony prześwit, lecz także plastikowe nakładki na nadkolach.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Skoda Karoq ma długość 4.382 mm, szerokość 1.841 mm i wysokość 1.605 mm. Do tego dochodzi duży rozstaw osi – 2638 mm. Powiększenie wymiarów sprawiło, że pasażerowie mogą się cieszyć dobrą przestronnością wnętrza w obu rzędach siedzeń.

Pozytywnie oceniamy równiez pojemność bagażnika 521-1630 l. W połączeniu z opcjonalną tylną kanapą VarioFlex bazowa pojemność bagażnika jest zmienna i wynosi 479-588 l. VarioFlex oznacza trzy oddzielne miejsca siedzące kanapy, które osobno można przestawiać jak i całkowicie wymontować z samochodu.

Skoda Karoq - nowi asystenci jazdy

Skoda Karoq ma być samochodem, który zapewni jadącym maksimum komfortu i bezpieczeństwa. Dlatego na pokładzie nie zabraknie wspomagania parkowania, asystenta pasa ruchu, czy wspomagania jazdy w korku. Większe bezpieczeństwo zapewniają również funkcje: wykrywanie pojazdów w martwej strefie, nadzór odstępu, Front Assist z ochroną pieszych oraz wykrywanie zmęczenia kierowcy.

Skoda Karoq będzie dostępna z jednym z pięciu silników do wyboru – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne. Nowością w ofercie są obie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne. Silniki te mają pojemność skokową 1,0, 1,5, 1,6 i 2,0 litry, zakres mocy sięga od 85 kW (115 KM) do 140 kW (190 KM).

Z wyjątkiem topowego silnika wysokoprężnego wszystkie jednostki można zamówić z ręczną 6-stopniową ręczną skrzynią biegów albo z 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Silnik 2,0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) seryjnie współpracuje z napędem 4×4 i 7-stopniową skrzynią biegów DSG.

Szczególną cechą nowego silnika 1,5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) jest funkcja wyłączania cylindrów ACT. Drugi i trzeci cylinder są wyłączane, gdy nie jest potrzebna duża moc. Dzięki temu pracuje on oszczędniej i zależnie od stylu jazdy pozwala zaoszczędzić nawet 0,5 litra benzyny na 100 kilometrów. Funkcja ACT jest aktywna w zakresie prędkości obrotowej między 1.400 a 4.000 obr./min i do prędkości 130 km/h.

Od wersji wyposażenia Ambition opcjonalnie samochód może mieć funkcję wyboru profilu jazdy z trybami Normal, Sport, Eco, Individual i Snow (4x4). Tryb Offroad w wersji z napędem na cztery koła dodatkowo polepsza właściwości jezdne na bezdrożach.

W ofercie nie zabraknie również adaptacyjnego zawieszenia DCC. Dzięki niemu kierowca może wybrać jedną trzech charakterystyk zawieszenia: Comfort, Normal lub Sport.

Po raz pierwszy w Skodzie zastosowany zostanie cyfrowy zestaw wskaźników. Zaprogramować można cztery układy graficzne wyświetlania informacji:

Układ klasyczny (Classic)

Układ cyfrowy (Digital)

Układ informacyjny (Infoprofile)

Układ zredukowany (Reduced)

Skoda Karoq trafi do sprzedaży w Polsce w ostatnim kwartale tego roku.

Skoda Karoq - naszym zdaniem

Zmiana nazwy sugeruje, że Skoda wprowadza nową jakość w klasie kompaktowych SUV-ów, a jednocześnie zrywa z przeszłością. Rzeczywiście systemy, które znalazły się teraz na pokładzie sprawiają, że samochód jest nowoczesny, a tym samym może zapewniać komfortową i bezpieczną jazdę. Mamy tylko nadzieję, że ceny samochodu będą równie atrakcyjne co jego wyposażenie.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków