Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Skoda Yeti

Skoda Yeti

Skoda Yeti

Škoda Yeti to kompaktowy crossover produkowany przez czeską markę należącą do niemieckiego koncernu Volkswagen AG. Auto pojawiło się w 2009 roku i było pierwszym tego typu autem naszych południowych sąsiadów. Już rok później zdobyło tytuł Czeskiego oraz Brytyjskiego Samochodu Roku.

Z racji umacniającego się trendu kompaktowych SUV-ów, Škoda nie chciała pozostać bierna i tak oto powstał model Yeti oparty konstrukcyjnie na Octavii 4x4 (bazuje na płycie podłogowej PQ35). Stylistycznie Yeti prezentuje się bardzo dobrze, pas przedni z reflektorami i okrągłymi światłami, przypominającymi halogeny potęgują terenowy charakter auta. Natomiast boczna linia z wyraźnie zaznaczonym słupkiem B nawiązuje do MPV Škody – Roomstera.

Auto występuje w 2 wersjach – miejskiej i terenowej. Ta druga charakteryzuje się właściwie tylko dodatkowymi plastikowymi nakładkami. Niestety dużym minusem jest brak standardowego napędu na 4 koła, jednak auto poradzi sobie w lekkim terenie. Wnętrze, oprócz przestronnością, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Jest niemal identyczne jak w innych modelach czeskiej marki.

W 2013 roku w salonach pojawiła się wersja po faceliftingu. Zmianie uległa głównie przednia część pojazdu, z której zniknęły charakterystyczne okrągłe światła przypominające halogeny. Nowa była także maska, grill, przedni oraz tylny zderzak a także klapa tylna i światła. Również wnętrze uległo modyfikacji, a do listy wyposażenia dodatkowego dodano kilka pozycji, jednocześnie wzbogacając podstawowe wyposażenie.

Początkowo montowano 3 silniki benzynowe i 2 diesle. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z jednostkami TSI o pojemności 1.2, 1.4 oraz 1.8 i mocy kolejno 105, 122 oraz 160 KM. Turbodiesle TDI mogły mieć pojemność 1.6 lub 2.0. Pierwszy rozwijał 105 KM, a drugi mógł generować 110, 140 oraz 170 KM. Napęd na 4 koła ze sprzęgłem Haldex dostępny był tylko w najmocniejszym benzyniaku oraz we wszystkich wariantach mocy większego diesla.

Po liftingu gama jednostek napędowych została zmodernizowana. Najmniejszy silnik benzynowy zyskał 5 KM, a 1,8-litrowy silnik został zastąpiony 150-konnym wariantem 1,4-litrowego motoru. Wśród diesli pozostał 2-litrowy silnik o mocy 110 lub 150 KM. Obok 5- i 6-biegowej skrzyni ręcznej, dostępna była także dwusprzęgłowa, 6- lub 7-biegowa przekładnia DSG.

Skoda Yeti - generacje

Skoda Yeti (2009&nbsp-&nbsp)

Skoda Yeti (2009 - )

Skoda Yeti - powiązane artykuły

Tak wyglądały pierwsze SUV-y znanych marek

Tak wyglądały pierwsze SUV-y znanych marek

Dacia oferowała jednego z pierwszych kompaktowych SUV-ów na świecie, pierwszy Range Rover początkowo nie miał nawet dywaników, a Toyota RAV4 mogła w ogóle nie powstać. Jak wyglądały pierwsze SUV-y firm, które dziś zarabiają na nich krocie?

Używana Skoda Yeti? Tak, ale po zmianach

Używana Skoda Yeti? Tak, ale po zmianach

SUV Skody ma wzięcie na rynku i jest ciekawą propozycją na podwyższone auto w rozsądnej cenie. Niestety, nie każdej wersji silnikowej powinno się ufać. Największe ryzyko wiąże się z zakupem aut z początkowych lat produkcji.

Używane SUV-y i terenówki - sprawdzamy modele od 15 do 50 tys. zł

Używane SUV-y i terenówki - sprawdzamy modele od 15 do 50 tys. zł

W salonach SUV-y i crossovery biją rekordy popularności, rynek wtórny również jest pełen różnych ofert. Pokazane tu ciekawe auta łączy napęd 4x4, ale często mocno się one od siebie różnią. Którymi warto się zainteresować?

Modne, zgrabne i w niezłej cenie! Pięć używanych crossoverów za 35-40 tys. zł

Modne, zgrabne i w niezłej cenie! Pięć używanych crossoverów za 35-40 tys. zł

Fiat 500X, Opel Mokka, Peugeot 2008, Renault Captur i Skoda Yeti – oto 5 crossoverów za 35-40 tys. zł cieszących się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Który z nich ma najwięcej zalet i gwarantuje wysoką trwałość?

Najlepsze używane crossovery za 30 tys. zł

Najlepsze używane crossovery za 30 tys. zł

Nie tylko świetnie się prezentują, lecz także mają niezłą trwałość i niemal wszystkie zalety aut kompaktowych. Do tego można wjechać nimi w lekki teren. Oto crossovery za ok. 30 tys. zł

Redakcja poleca
Skoda Karoq zastępuje Yeti

Skoda Karoq zastępuje Yeti

Czesi zmienili nie tylko generację swojego SUV-a, lecz także jego nazwę. Dlatego teraz w miejsce Yeti pojawi się jej następca Skoda Karoq.

Redakcja poleca
Skoda Karoq – premiera następcy Yeti

Skoda Karoq – premiera następcy Yeti

Skoda kontynuuje swoją ofensywę w stale rozwijającym się segmencie SUV. Po dużym, nawet 7-osobowym, Kodiaqu przyszła kolej na kompaktowy model o równie egzotycznie brzmiącej nazwie Karoq. Samochód, który już niedługo zastąpi Skodę Yeti, został oficjalnie zaprezentowany w Sztokholmie.

Yeti wraca w góry - czyli, życie daleko od zgiełku

Yeti wraca w góry - czyli, życie daleko od zgiełku

Zastanawialiście się kiedyś podczas pobytu w górskim pensjonacie, jakby to było zamieszkać w takim miejscu? Podpowiemy wam, że trudno. Góry są piękne, ale jednocześnie wymagające i nie każdy wytrzyma trudy pracy oraz życia w nich.

Redakcja poleca
Nowości Skody - rynkowy hit czeka
na dobrą
zmianę

Nowości Skody - rynkowy hit czeka na dobrą zmianę

W ciągu najbliższych kilku lat Skoda chce stać się globalnym graczem na rynku i sprzedawać 1,5 mln aut rocznie. Dlatego szykuje modelową ofensywę do 2020 roku.

Skoda Yeti II - VW Tiguan w czeskim wydaniu

Skoda Yeti II - VW Tiguan w czeskim wydaniu

Z najnowszych informacji wynika, iż druga generacji Skody Yeti będzie klonem Tiguana. Mamy już pierwsze zdjęcia z testów.

Premiery Skody: nowa Octavia i Yeti II

Premiery Skody: nowa Octavia i Yeti II

Ciekawie zapowiada się dla Skody przyszły rok, w którym zaplanowano dwie ważne dla producenta premiery.

Skoda na etacie - tam, gdzie jeszcze nie wytyczono dróg

Skoda na etacie - tam, gdzie jeszcze nie wytyczono dróg

Pierwsi ruszają w teren, przygotowując miejsce pracy budowlańcom. Bez specjalistycznej wiedzy i doświadczenia geodetów – bo o nich mowa – nie rozpoczęłaby się żadna, nawet najmniejsza inwestycja budowlana czy drogowa

Skodą Yeti w Karpatach dla zuchwałych

Skodą Yeti w Karpatach dla zuchwałych

Przez trzy dni za kierownicą Škody Yeti przemierzaliśmy bezdroża rumuńskiego Siedmiogrodu. Mały SUV zaskakująco dobrze pokonał kilkaset kilometrów w surowych górskich warunkach.

Tajemnicza Skoda Yeti przyłapana na testach

Tajemnicza Skoda Yeti przyłapana na testach

Na przyfabrycznych drogach codziennie testowane są częściowo zamaskowane samochody. Jeden z nich został sfotografowany na czeskiej autostradzie D11.

Sprawdzamy Skodę Yeti 2.0 TDI - dużo przestrzeni, poprawna jakość

Sprawdzamy Skodę Yeti 2.0 TDI - dużo przestrzeni, poprawna jakość

Mimo niewielkich gabarytów Skodzie Yeti nie brakuje zalet: ma funkcjonalnie urządzone wnętrze, szeroką paletę silników, a także pewnie jeździ. Skoda nie ustrzegła się jednak kilku wpadek

500 tys. Yeti z Kvasin

500 tys. Yeti z Kvasin

Po sześciu latach produkcji Skoda Auto wyprodukowała 500 tys. egzemplarz Yeti, który jest obecnie jedynym modelem SUV w ofercie marki.

Porównanie - Jeep Renegade, Skoda Yeti, Suzuki SX4 S-Cross

Porównanie - Jeep Renegade, Skoda Yeti, Suzuki SX4 S-Cross

W klasie najmniejszych SUV-ów z napędem na cztery koła pojawił się kolejny gracz. Jeep Renegade ma nowoczesną karoserię, ale detalami nawiązuje do tradycji. Postanowiliśmy porównać Jeepa z silnikiem Diesla z podobnej wielkości Škodą i Suzuki.

Supertest - Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4

Supertest - Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4

W kompaktowym nadwoziu Skody Yeti udało się wygospodarować duże i uniwersalne wnętrze. Z silnikiem 2.0 TDI okazuje się naprawdę oszczędnym samochodem.

Rzucić wyzwanie grawitacji

Rzucić wyzwanie grawitacji

Jedna z najbardziej wymagających, ale i widowiskowych odmian kolarstwa gorskiego wymaga od zawodnika nie tylko techniki i umiejętności, ale także dużych zasobów odwagi.

Yeti żyje, ale dużo pije - Test długodystansowy Skody Yeti 1.8 TSI 4x4

Yeti żyje, ale dużo pije - Test długodystansowy Skody Yeti 1.8 TSI 4x4

Yeti - pierwszy SUV Skody zawsze był gotowy do jazdy i nie zaskoczył nas nigdy żadną istotną awarią. Za to wysokim spalaniem – i owszem!
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test