Škoda Yeti to kompaktowy crossover produkowany przez czeską markę należącą do niemieckiego koncernu Volkswagen AG. Auto pojawiło się w 2009 roku i było pierwszym tego typu autem naszych południowych sąsiadów. Już rok później zdobyło tytuł Czeskiego oraz Brytyjskiego Samochodu Roku.
Z racji umacniającego się trendu kompaktowych SUV-ów, Škoda nie chciała pozostać bierna i tak oto powstał model Yeti oparty konstrukcyjnie na Octavii 4x4 (bazuje na płycie podłogowej PQ35). Stylistycznie Yeti prezentuje się bardzo dobrze, pas przedni z reflektorami i okrągłymi światłami, przypominającymi halogeny potęgują terenowy charakter auta. Natomiast boczna linia z wyraźnie zaznaczonym słupkiem B nawiązuje do MPV Škody – Roomstera.
Auto występuje w 2 wersjach – miejskiej i terenowej. Ta druga charakteryzuje się właściwie tylko dodatkowymi plastikowymi nakładkami. Niestety dużym minusem jest brak standardowego napędu na 4 koła, jednak auto poradzi sobie w lekkim terenie. Wnętrze, oprócz przestronnością, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Jest niemal identyczne jak w innych modelach czeskiej marki.
W 2013 roku w salonach pojawiła się wersja po faceliftingu. Zmianie uległa głównie przednia część pojazdu, z której zniknęły charakterystyczne okrągłe światła przypominające halogeny. Nowa była także maska, grill, przedni oraz tylny zderzak a także klapa tylna i światła. Również wnętrze uległo modyfikacji, a do listy wyposażenia dodatkowego dodano kilka pozycji, jednocześnie wzbogacając podstawowe wyposażenie.
Początkowo montowano 3 silniki benzynowe i 2 diesle. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z jednostkami TSI o pojemności 1.2, 1.4 oraz 1.8 i mocy kolejno 105, 122 oraz 160 KM. Turbodiesle TDI mogły mieć pojemność 1.6 lub 2.0. Pierwszy rozwijał 105 KM, a drugi mógł generować 110, 140 oraz 170 KM. Napęd na 4 koła ze sprzęgłem Haldex dostępny był tylko w najmocniejszym benzyniaku oraz we wszystkich wariantach mocy większego diesla.
Po liftingu gama jednostek napędowych została zmodernizowana. Najmniejszy silnik benzynowy zyskał 5 KM, a 1,8-litrowy silnik został zastąpiony 150-konnym wariantem 1,4-litrowego motoru. Wśród diesli pozostał 2-litrowy silnik o mocy 110 lub 150 KM. Obok 5- i 6-biegowej skrzyni ręcznej, dostępna była także dwusprzęgłowa, 6- lub 7-biegowa przekładnia DSG.