Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Tak wyglądały pierwsze SUV-y znanych marek

Tak wyglądały pierwsze SUV-y znanych marek

Dacia oferowała jednego z pierwszych kompaktowych SUV-ów na świecie, pierwszy Range Rover początkowo nie miał nawet dywaników, a Toyota RAV4 mogła w ogóle nie powstać. Jak wyglądały pierwsze SUV-y firm, które dziś zarabiają na nich krocie?

BMW X5 Le Mans (E53; 2000 r.)
BMW X5 Le Mans (E53; 2000 r.)Źródło: BMW
  • Prace nad pierwszą Toyotą RAV4 wstrzymano, uznając, że samochód nie ma szans na sukces
  • Pierwsza generacja BMW X5 miała 700-konną wersję z V12 z wyścigowego bolidu
  • Wczesne SUV-y mogły mieć tylko jedną parę bocznych drzwi, koło zapasowe na tylnej klapie, a nawet ramę nośną
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Dziś, kiedy na drodze łatwiej spotkać SUV-a niż sedana, można zapomnieć, że jeszcze całkiem niedawno w ogóle nie wiedziano, jak nazwać taki samochód, a wielu graczy wątpiło, czy coś pośredniego między kombi a terenówką w ogóle się przyjmie na rynku.

Zresztą nawet teraz nie ma jednoznacznej definicji SUV-a. Czy takie auto koniecznie musi mieć 4x4? Czy napęd na jedną oś wystarczy, aby zasłużyć na miano Sport Utility Vehicle? Czy SUV-em może być tylko samochód z samonośnym nadwoziem, czy rama nośna też wchodzi w grę? Nie wiadomo. I może właśnie także na tym polega magia motoryzacji.

Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji