• Prace nad pierwszą Toyotą RAV4 wstrzymano, uznając, że samochód nie ma szans na sukces
  • Pierwsza generacja BMW X5 miała 700-konną wersję z V12 z wyścigowego bolidu
  • Wczesne SUV-y mogły mieć tylko jedną parę bocznych drzwi, koło zapasowe na tylnej klapie, a nawet ramę nośną
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Dziś, kiedy na drodze łatwiej spotkać SUV-a niż sedana, można zapomnieć, że jeszcze całkiem niedawno w ogóle nie wiedziano, jak nazwać taki samochód, a wielu graczy wątpiło, czy coś pośredniego między kombi a terenówką w ogóle się przyjmie na rynku.

Zresztą nawet teraz nie ma jednoznacznej definicji SUV-a. Czy takie auto koniecznie musi mieć 4x4? Czy napęd na jedną oś wystarczy, aby zasłużyć na miano Sport Utility Vehicle? Czy SUV-em może być tylko samochód z samonośnym nadwoziem, czy rama nośna też wchodzi w grę? Nie wiadomo. I może właśnie także na tym polega magia motoryzacji.