- Przód słynnego minivana polski stylista zaprojektował na klapie od pianina
- Niecodzienny układ wskaźników we współczesnych Peugeotach to też pomysł Polaka
- Najbardziej wpływowa grupa polskich designerów pracuje dziś w Audi i BMW
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Stanisław Panczakiewicz, Cezary Nawrot, Andrzej Zgliczyński, Krzysztof Meisner, Antoni Kasznicki. Pierwszy stylizował Syrenę, drugi Syrenę Sport i Ogara, trzeci Syrenę 110. Kształty Beskida są dziełem Meisnera, za wygląd Warsa odpowiadał Kasznicki. To ta piątka stoi za designem najciekawszych polskich aut epoki PRL-u.
Na szczęście wraz z końcem tamtego ustroju nie skończył się pokaz możliwości polskich stylistów. Panczakiewicz, Nawrot, Zgliczyński, Meisner i Kasznicki doczekali się godnych następców. Więcej, ich modele mają coś, czego nie doświadczyły samochody z PRL-u: są rozpoznawane na całym świecie.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Oto 10 współczesnych aut stylizowanych przez polskich projektantów. Modele uszeregowaliśmy w kolejności od najnowszego do najstarszego. Pamiętajmy przy tym, że praktycznie nigdy coś tak złożonego, jak design samochodu nie jest dziełem jednego człowieka. Najczęściej na efekt pracuje cały zespół, ale w tych dziesięciu przypadkach główną rolę odegrali właśnie nasi rodacy. Talent i dorobek stawiają ich wśród najlepszych designerów naszych czasów. Sprawdźcie sami!