Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > BMW X3 i X4 po liftingu – wiemy, co się zmieniło

BMW X3 i X4 po liftingu – wiemy, co się zmieniło

BMW X3 i BMW X4 to ważne modele w ofercie bawarskiego producenta, więc modernizacja nie będzie zwykłym "przypudrowaniem noska" – zmiany, przynajmniej w niektórych aspektach, są dość duże. Oto najważniejsze z nich.

BMW X3 i X4 po liftinguŹródło: BMW

Zmodernizowane BMW X3 i BMW X4 świętowały swoją światową premierę podczas salonu w Chengdu w Chinach (od 27 sierpnia do 5 września 2021 r.), a europejska premiera miała miejsce na targach IAA w Monachium (7–12 września). Po rozpoczęciu produkcji w zakładzie Spartanburg (USA) w sierpniu 2021 r. rozpoczeło się wprowadzenie na rynek. Z zewnątrz zmodernizowane modele rozpoznamy dość łatwo: inny jest grill (co chyba nie zaskakuje – większy niż wcześniej), Reflektory LED zostały spłaszczone o ok. 10 mm (LED-y to standard w BMW X3, wersja matrycowa to standard w BMW X4), zaś jako wyposażenie dodatkowe dostępne są również światła laserowe o zasięgu do 650 metrów. Na nowo zaprojektowano też pas przedni z pionowymi wlotami powietrza, mocnymi, dużymi powierzchniami w kolorze karoserii i solidną atrapą osłony podwozia.

Z tyłu też nie da się nie zauważyć zmian. Nowe są np. w pełni diodowe lampy z czarnym obramowaniem, zmodyfikowana została atrapa osłony podwozia, a końcówki rur wydechowych są większe i zakończone w jednej płaszczyźnie. Rzut oka do wnętrza – dotykowy wyświetlacz centralny o przekątnej ekranu 10,25 cala trafił do wyposażenia standardowego, jako opcja dostępna jest wersja wyświetlacza dotykowego o przekątnej 12,3 cala.

BMW X3 i BMW X4 – nowe wnętrze

Do tego: nowa konsola środkowa z aktualnego BMW serii 4 z panelem sterowania do kontrolera iDrive, dźwignią zmiany biegów, przyciskiem uruchamiania silnika, przyciskami start/stop, elektrycznym hamulcem postojowym, wspomaganiem zjazdu ze wzniesień i funkcjami jezdnymi. Fotele sportowe z tapicerką z Sensateku nowej generacji w nowym deseniu Ray i z perforowanymi siedziskami głównymi, a także klimatyzacja automatyczna z 3-strefową regulacją w wyposażeniu standardowym.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jeśli chodzi o napęd, to układ mild hybrid – oprócz trzech diesli – dostaną też teraz trzy silniki benzynowe: 48-woltowy alternator odwracalny z elektrycznym doładowaniem rzędu 8 kW (11 KM) zapewnia lepsze osiągi przy równocześnie niższym zużyciu paliwa i zwiększonym komforcie jazdy. Do oferty trafia BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in; zakres mocy waha się od 135 kW (184 KM) do 265 kW (360 KM).

BMW X3 i BMW X4 M Competition – też odświeżone

Zmiany nie ominęły też wersji M, czyli BMW X3 i BMW X4 Competition. Z zewnątrz zamiany są podobne (m.in. światła laserowe w opcji, inne lampy z tyłu), warto natomiast zwrócić uwagę na napęd, bo moment obrotowy obu wersji wzrasta o 50 Nm (do 650 Nm). Nowy jest kuty wał korbowy o lekkiej konstrukcji, zaś silnik ma teraz zapewniać większą elastyczność i pozwala aktualnie na uzyskanie lepszego o 0,3 s przyspieszenia od 0 do 100 km/h (w 3,8 s). Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, zaś z opcjonalnym pakietem M Driver limit wynosi 285 km/h.

WIP
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków