Polski rynek motoryzacyjny, po długim okresie wyraźnych spadków, zaczyna w ostatnim czasie niwelować tę niekorzystną tendencję. Skumulowana sprzedaż w okresie od stycznia do września jest wprawdzie wciąż niższa niż rok wcześniej, ale pozytywnym sygnałem jest spowolnienie tempa tego spadku, do -2,58%. Tyko we wrześniu sprzedano o 12,13% więcej samochodów niż w sierpniu 2010 r.

W okresie od I-IX.2010 roku sprzedano w Polsce 233 326 nowych samochodów osobowych, co oznacza 2,58 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku. We wrześniu 2010 roku najwięcej aut sprzedała Skoda (26 963). Na dalszych pozycjach znalazły się takie marki jak: Fiat (19 156), Volkswagen (19 096), Ford (18 902), Toyota (17 876) oraz Opel (16 661). Wszystkie te marki odnotowały spadek, a najwięcej, bo aż 22,19 proc., stracił Fiat.

Największy wzrost sprzedaży odnotował Citroën (+27,32 proc.) i Nissan (+27.02 proc.) oraz Peugeot (+11,27 proc.).

Najpopularniejszym modelem samochodu na polskim rynku jest Skoda Octavia, której dzielnie sekunduje Skoda Fabia. Kolejne pozycje to: Ford Focus, Fiat Punto, Volkswagen Golf i Opel Astra.

Źródło: samar