Naturalnym środowiskiem dla malucha Suzuki są ulice miast. Przy długości całkowitej wynoszącej 3,5 metra Alto nie będzie miało wielkich trudności ze znalezieniem miejsca parkingowego. Bardzo praktyczna jest druga para drzwi, które przydadzą się choćby przy przewożeniu dzieci w foteliku, a także ułatwią wsiadanie i wysiadanie pasażerom tylnej kanapy.

Stylizacja nadwozia wpisuje się w aktualne trendy panujące w tej klasie samochodów. Oprócz nacisku na modny design, konstruktorzy skupili się na jak najlepszych właściwościach aerodynamicznych, które bezpośrednio wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa. Rezultatem jest współczynnik oporu powietrza wynoszący jedynie 0,30.

Alto, przy szerokości całkowitej równej 1,6 m i wysokości 1,47 m, pomieści cztery dorosłe osoby. Rozstaw osi wynoszący 2,36 m uzyskano dzięki rozmieszczeniu kół możliwie blisko narożników nadwozia. Przednie fotele z dwukolorową tapicerką, wyposażono w zintegrowane zagłówki, a ich konstrukcja zapożyczona jest z większych modeli Swift oraz SX4, co zapewnia wystarczający komfort podróżowania w codziennym użytkowaniu.

Jak na miejski samochód przystało, w kabinie znalazło się wiele praktycznych schowków. W przednich drzwiach kieszenie pomieszczą atlasy w formacie A4, w tylnych zaś wygospodarowano miejsce na butelki 0,5 l. Oprócz tego, z przodu znajdują się dwa kolejne uchwyty na napoje, schowki oraz kieszeń, zdolna pomieścić damską torebkę.

Jadąc na większe zakupy trzeba będzie złożyć tylne siedzenia (dzielone w proporcji 50:50), gdyż bez tego bagażnik zmieści zaledwie 129 litrów. Powiększenie go daje 367 litrów przestrzeni bagażowej i niemal płaską podłogę. Składanie tylnych siedzeń jest łatwe, a zagłówków nie trzeba demontować nawet przy maksymalnie odsuniętych przednich fotelach.

Do napędu małego Suzuki służy 1-litrowy benzynowy silniczek, który spełnia normy czystości spalin określone w standardzie Euro 5. Producent zapowiada zużycie paliwa na średnim poziomie 4,4 l/100km, a emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynieść ma średnio 103 g/km. Moc 68 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 90 Nm przekazywane są na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej manualnej lub 4-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Parametry te w zupełności wystarczą do sprawnego przemieszczania się w mieście oraz podczas krótkich wypadów w trasę.

Poziom bezpieczeństwa podnosi obecność sześciu poduszek powietrznych (przednie, boczne oraz kurtyny), specjalne strefy kontrolowanego zgniotu pochłaniające energię zderzenia i utrzymujące strukturę kabiny oraz inne rozwiązania opracowane w laboratoriach badawczych Suzuki.

Suzuki właśnie podało ceny modelu Alto, jakie obowiązywać będą w polskich salonach marki. Za podstawową wersję Club, która w standardzie ma m.in. ABS i dwie poduszki powietrzne, przyjdzie zapłacić 29 900 zł, podczas gdy odmiana Comfort to minimum 34 900 zł.