Nowe coupe Toyoty będzie oferowane na polskim rynku w dwóch wersjach wyposażenia: Sol i Prestige. Już pierwsza wersja jest bardzo bogata i zawiera m.in.: 6 poduszek powietrznych, aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 17 cali, reflektory ksenonowe, światła LED do jazdy dziennej, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezkluczykowy, tempomat i system multimedialny z ekranem dotykowym Toyota Touch. Cena GT86 Sol to 129 900 zł.
Za odmianę Presige należy zapłacić 136 900 zł. Wtedy otrzymujemy dodatkowo skórzaną tapicerkę z elementami z Alcantary i podgrzewane fotele przednie. Automatyczna skrzynia biegów wymaga dopłaty 7 000 zł. Jeszcze w sierpniu br. oferta powiększy się o pakiet stylistyczny Aero w cenie 8 000 zł.
Samochód powstał przy współpracy z Subaru (bliźniaczy model Subaru nazywa się BRZ). Toyota opowiada za przygotowanie koncepcji pojazdu, stylistykę i projekt techniczny. Subaru zajęło się dalszym rozwojem projektu i skupiło się na tym, na czym zna się najlepiej, czyli na wolnossącym silniku typu boxer o pojemności 2 litrów, który wzbogacono o technologię wtrysku D-4S i 6-stopniową skrzynię biegów Toyoty. 200-konna jednostka benzynowa umieszczona jest z przodu, a napęd przenoszony jest na tylne koła. Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s.
Pierwsza Toyota GT86 trafi do polskiego klienta w lipcu. Następne egzemplarze zostaną przekazane we wrześniu br.