Nowa Toyota Hilux jest dostępna z trzema rodzajami nadwozia: z pojedynczą kabiną, z 4-miejscową przedłużoną kabiną oraz z 5-osobową podwójną kabiną.
W kolejnych wersjach Hiluxa prezentowanych od pojawienia się tego pikapa na rynku w 1968 roku (Japonia) i 1969 (Europa) wprowadzano liczne udogodnienia poprawiające zdolności terenowe oraz komfort jazdy.
Pierwsze generacje Hiluxów były to przysłowiowe woły robocze, ze skromnie wyposażonymi kabinami, ale z bardzo dużą dzielnością w terenie.
Ostatnia, 8. generacja jest wręcz luksusowa, zapewnia podobny komfort i własności terenowe jak większy Land Cruiser.
Kabina nowego Hiluxa jest dobrze wyciszona, a w wyposażeniu dostępne są fotele z tapicerką materiałową i skórzaną. Zwiększono zakres regulacji fotela kierowcy, zwiększono ilość miejsca na głową kierowcy.
W najnowszym Hiluxie powiększono skrzynię ładunkową – szerokość wynosi teraz 1645 mm. Tylna, opuszczana burta ma teraz mocniejsze zawiasy.
Nowego Hiluxa wyposażono w silnik diesla o pojemności 2,4 litra D-4D – jednostka rozwija moc 150 KM oraz bardzo wysoki moemnt obrotowy – 400 Nm.
Maksymalny moment obrotowy rozwijany jest w zakresie obrotów 1600-2000/min. co oznacza, że silnik Hiluxa jest bardzo elastyczny – podczas rozpędzania i wyprzedania nie trzeba go „kręcić" do wysokich obrotów.
Wersje Hiluxa z napędem na przednie koła wyposażane są w 6-biegową manualną skrzynię, natomiast odmiany z napędem 4x4 mają albo 6-biegowego „manuala" lub 6-biegowy automat.
Toyota Hilux nie jest autem o sportowych osiągach – jej nabywcy oczekują raczej dużych zdolności pokonywania trudnego terenu. Jednak osiągi Hiluxa nie są złe – auto osiąga 170 km/h (wersje 4x4) lub 175 km/h (wersje z napędem na przód), a do „setki" przyspiesza w 12,8 s (wersje z „automatem") lub w 13,2 s. (wersje z „manualem").
W terenie przydatne będą elektroniczne systemy wspomagające, np. aktywnej kontroli trakcji, wspomagania zjazdu ze wzniesienia, ruszania pod górę.
Nowy Hilux może ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Ile kosztuje nowa Toyota Hilux?
Ceny zaczynają się od 109 347 zł – tyle kosztuje wersja z pojedynczą kabiną, napędem na przód i skrzynią manualną.
Taka sama wersja, ale z napędem 4x4 jest droższa o ok. 14 tys. zł.
Hilux z podwójną kabiną występuje tylko z napędem 4x4 – najtańsza wersja kosztuje 135 177 zł.
Najdroższa wersja 4x4 z bogatym wyposażeniem i skrzynią automatyczną wyceniona została na 159 974 zł.
Galeria zdjęć nowego Hiluxa pokazuje zdolności terenowe tego pikapa.
Galeria zdjęć
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji – kabina
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji – skrzynia ładunkowa
Toyota Hilux 8. generacji
Toyota Hilux 8. generacji