Mały i nieźle wyceniony Yaris Cross nie odstrasza ceną zwykłych klientów. Choć trzeba pamiętać, że mamy rok 2024 r., a ceny samochodów już dawno przestały być przystępne. Za miejskiego crossovera Toyoty trzeba wydać ponad 100 tysięcy złotych, nawet w aktualnej promocji. Czym Yaris Cross wynagradza taką cenę?
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoToyota Yaris Cross – wymiary, bagażnik. SUV-ik w telegraficznym skrócie
Nazwa modelu zdradza bardzo wiele. Yaris Cross dołączył do Yarisa jako podniesiona i powiększona propozycja w segmencie B. W dobie szalonej popularności wszelkiej maści SUV-ów i crossoverów, taki ruch Toyoty był tylko kwestią czasu. Po liczbach widać, że to strzał w dziesiątkę.
Stylistycznie Toyota Yaris Cross nawiązuje do dużych SUV-ów, ale to małe i poręczne miejskie auto. Mierzy 4180 mm długości, 1765 mm szerokości i 1595 mm wysokości. Rozstaw osi na poziomie 2560 mm zapewnia dość przestronną tylną kanapę. W wersji z napędem na przód bagażnik ma 397 l pojemności, po złożeniu foteli przestrzeń bagażowa wzrośnie do 1097 l. Prześwit Yarisa Crossa wynosi 170 mm.
Przeczytaj także: Jeździłem elektrycznym Mercedesem G580. To najlepsza G-klasa w historii, ale ma poważną wadę
Toyota Yaris Cross – silniki. Dwie hybrydy do wyboru
Cena wyjściowa przekraczająca 100 tysięcy złotych wynika m.in. z faktu, że Toyota Yaris Cross nie jest już oferowana w bazowych wersjach silnikowych. W polskim cenniku znajdziemy tylko hybrydowe Crossy. Podstawą oferty jest dobrze znany hybrydowy układ 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM. W takim wydaniu Yaris Cross przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta waha się od 4,4 do 5,0 litra na 100 km.
Dostępna jest również mocniejsza, 130-konna wersja tej hybrydy. Oferuje lepsze osiągi w kwestii przyspieszenia. Do pierwszej setki wynosi ono 10,7 s. Prędkość maksymalna pozostaje taka sama. A spalanie? Deklarowane to 4,5-5,4 l/100 km. Obie wersje silnikowe Toyoty Yaris Cross można wyposażyć w napęd AWD-i. Standardem jest napęd na przednie koła.
Przeczytaj także: Kosztuje ok. miliona złotych, a i tak Polska okazała się jego 2. największym rynkiem w Europie
Toyota Yaris Cross – ceny. Teraz od 104 300 złotych
Poniżej zobaczycie wyjściową, promocyjną cenę dla każdej z czterech wersji silnikowych. W nawiasie podajemy oczywiście także kwotę przed obniżką. W dalszej części artykuły prześwietlamy wersje wyposażenia. Najtańsza bazowa dostępna jest tylko ze 116-konną hybrydą i napędem na przód.
- 1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 116 KM e-CVT – od 104 300 zł (109 900 zł) wersja Active
- 1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 116 KM e-CVT – od 120 100 zł (125 900 zł) wersja Comfort
- 1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 130 KM e-CVT – od 124 000 zł (129 900 zł) wersja Style
- 1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 130 KM e-CVT – od 133 900 zł (139 900 zł) wersja Style
Toyota Yaris Cross – wersje wyposażenia. Jest w czym wybierać
Mały SUV-ik Toyoty jest dostępny w kilku wersjach wyposażenia, a rozpiętość cenowa w promocyjnym cenniku jest spora. Bazowego Yarisa Cross można mieć teraz od 104 300 zł, a najdroższego – od 139 700 zł. Najwięcej kosztuje oczywiście przygotowana z okazji niedawnego liftingu wersja Premiere Edition.
Przy każdej wersji podajemy wyjściową kwotę. Ta może się za jakiś czas zmienić, cenniki nowych samochodów w ostatnim czasie zmieniają się bardzo dynamicznie. Nie powinny się za to zmienić najważniejsze elementy standardowego wyposażenia poszczególnych wersji. Każda kolejna wersja Yarisa Cross poszerza wyposażenie niższej odmiany.
Toyota Yaris Cross Active – od 104 300 zł
- 16" felgi stalowe z oponami 205/65 R16
- Światła główne w technologii projektorowej
- Klimatyzacja automatyczna (jednostrefowa)
- System multimedialny Toyota Touch® 3 z kolorowym ekranem dotykowym (9")
- Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
- Kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi
- Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC)
- System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
Toyota Yaris Cross Comfort – od 110 200 zł
- 16" felgi aluminiowe z oponami 205/65 R16
- Światła przeciwmgielne w technologii LED
- System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
- Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Układ detekcji przeszkód (ICS)
Toyota Yaris Cross Style – od 122 000 zł
- 17" felgi aluminiowe z oponami 215/55 R17
- Światła główne w technologii LED
- Podgrzewane fotele przednie
- Tylna kanapa dzielona i składana w proporcji 40:20:40
- System multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (10,5" HD)
Toyota Yaris Cross Executive – od 128 900 zł
- 18" felgi aluminiowe z oponami 215/50 R18
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB)
- Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa) z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe-X
- Podgrzewana kierownica
- Digital Cockpit – cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (12,3")
Toyota Yaris Cross GR Sport – od 137 700 zł
- 18" felgi aluminiowe GR SPORT z oponami 215/50 R18
- Tapicerka z ekologicznego zamszu Ultrasuede™ ze skórzanymi boczkami i przeszyciami w kolorze czerwonym
- Tylny zderzak w stylistyce sportowej z dyfuzorem
- Wykończenie przedniego grilla w stylistyce GR SPORT
- Trójramienna kierownica obszyta skórą z perforacją i przeszyciami w kolorze czerwonym
Toyota Yaris Cross Premiere Edition – od 139 700 zł
- 18" felgi aluminiowe Premiere z oponami 215/50 R18
- Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM)
- Zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park
- Wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD)
Toyota Yaris Cross - to którą wersję wybrać?
To... zależy. Do sprawnego i wygodnego przemieszczania się po mieści w zupełności wystarcza bazowa hybryda. To sprawdzony napęd w miejskim samochodzie, a w korkach potrafi zszokować niskim spalaniem. Jeśli nie zależy wam na dodatkowej mocy ani nie będziecie SUV-ika często zabierać w trasę, to powinien w zupełności wystarczyć, a różnicę w cenie można przeznaczyć na dodatkowe wyposażenie. 130-konna wersja to propozycja dla bardziej wymagających kierowców. Miałem okazję nią jeździć i wyraźnie ożywia Yarisa Cross.
A wersja wyposażenia? Chyba pominąłbym bazowego Yarisa Cross i dopłacić te kilka-kilkanaście tysięcy do jednej z dwóch wyższych. Toyota Yaris Cross Comfort to już naprawdę nieźle wyposażone, a wciąż przystępnie wycenione praktyczne auto. Odmiana Style ma już wszystko, czego do szczęścia potrzeba większości kierowców. Wyższe wersje wyposażenia kuszą, ale potrzeba już większego budżetu.