Auto Świat Wiadomości Aktualności Tytuł Truck of the Year dla nowego Ram Heavy Duty 2010

Tytuł Truck of the Year dla nowego Ram Heavy Duty 2010

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski

Werdyktem redakcji amerykańskiego magazynu motoryzacyjnego Motor Trend tytuł „Pojazdu użytkowego roku 2010” (‘Truck of the Year’) otrzymał pick-up Ram 2500 / 3500 Heavy Duty MY 2010.

Tytuł Truck of the Year dla nowego Ram Heavy Duty 2010
Auto Świat
Tytuł Truck of the Year dla nowego Ram Heavy Duty 2010

- Tytuł „Truck of the Year” magazynu Motor Trend to ostateczny dowód na to, jak dobrym pick-upem jest Ram Heavy Duty – powiedział Fred Diaz, szef i CEO marki Ram Truck w Chrysler Group LLC. To wyróżnienie przyjmujemy jako szczególny wyraz uznania dla projektantów i konstruktorów Chrysler Group, których dziełem jest ten wspaniały samochód.

Kandydujące do tytułu Truck of the Year Motor Trendu pojazdy oceniane są według sześciu kryteriów: stylizacja nadwozia, stopień zaawansowania rozwiązań konstrukcyjnych, funkcjonalność, koszty eksploatacji, bezpieczeństwo oraz wartość dla użytkownika w stosunku do ceny zakupu. Do konkursu dopuszczane są tylko te konstrukcje, które w sposób znaczący różnią się od modeli ubiegłorocznych.

Ram Heavy Duty oferowany jest w pięciu odmianach modelowych: ST, SLT, TRX, Power Wagon i Laramie, różniących się indywidualnymi cechami wyglądu oraz wyposażeniem seryjnym i dodatkowym.

Samochód posiada hydroformowaną, pełnoskrzynkową ramę o zwiększonej sztywności i podwyższonej wytrzymałości skrętnej. Zawieszenie przednie opiera się na sprężynach śrubowych, a tylne na resorach wielopiórowych – z uwagi na zakładaną ładowność pojazdu. Wyważony dobór przednich sprężyn, resorów tylnych oraz amortyzatorów zapewnia optymalizację komfortu jazdy pod obciążeniem i „na pusto”.

Odpowiednie zestrojenie zawieszenia oraz hydrauliczna „poduszka” kabiny (C-Pillar hydra-mount) to sposób na lepszą amortyzację i tłumienie wstrząsów z uwzględnieniem charakterystyki własnych drgań skrętnych ramy pojazdu.

Pickupy Ram 2500 i 3500 jako jedyne w swoim segmencie wyposażone są seryjnie w hamulec silnikowy (modele z napędem dieslowskim). Zamykający przewody wydechowe hamulec silnikowy pozwala zwiększyć trwałość hamulców tradycyjnych oraz ograniczyć niebezpieczeństwo fadingu, jest ponadto niezwykle użyteczny w warunkach holowania obciążonej przyczepy podczas dłuższych zjazdów ze wzniesień.

W roku modelowym 2010 powraca także Ram Power Wagon z bogatszym wyposażeniem w postaci elektrycznie blokowanych mechanizmów różnicowych (przedniego i tylnego), elektronicznie rozłączanego stabilizatora, amortyzatorów Bilstein, 32-calowego ogumienia off-roadowego BF Goodrich, płyt osłonowych podwozia, przekładni głównej o „górskim” przełożeniu 4,56:1 oraz specjalnej wyciągarki Warn o uciągu 5.440 kg montowanej na przednim zderzaku pojazdu.

Legendarny turbodiesel Cummins o pojemności skokowej 6,7 litra wytwarza moc 350 KM (261 kW) przy 3000 obr. / min. oraz moment obrotowy 881 Nm przy zaledwie 1500 obr. / min.

Seryjnym wyposażeniem Ram’a Heavy Duty jest silnik benzynowy V-8 HEMI o pojemności 5,7 litra, rozwijający moc 383 KM (286 kW) przy 5600 obr. / min. oraz moment obrotowy 542 Nm przy 4000 obr. / min. Jednostka ta poddana została modyfikacji, w ramach której obok zwiększonego stopnia sprężania.

Sugerowana przez producenta cena detaliczna (MSRP) w USA wynosi 28 165 dolarów w wersji z kabiną pojedynczą (regular cab), 31 415 $ w wersji z kabiną podwójną (crew cab) oraz 36 865 $ w wersji z kabiną powiększoną Mega Cab. Ceny te obejmują koszt dostawy do dealera w wysokości 950 $.

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków