Zmiany nie są rewolucyjne, zresztą nigdy w Golfie takie nie były – klienci, którzy kupują Golfa chcą, aby był on nowy, ale jednocześnie... podobny do poprzednika.
Delikatne zmiany stylistyczne wprowadzono z przodu auta (diodowe światła do jazdy dziennej) oraz w tylnej części (tylne lampy w technice LED).
W odświeżonej wersji oferowane są Golfy w odmianie hatchback (3- oraz 5-drzwiowe), Variant, czyli kombi, Alltrack – z napędem na 4 koła, GTD oraz sportowy R. Zapowiadane są też odmiany GTI, hybrydowe oraz elektryczne.
Golf oraz wersja Variant oferowane są w 3 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Highline.
W podstawowej Trandline w seryjnym wyposażeniu jest m.in. system multimedialny Composition Colour z ekranem o przekątnej 6,5 cala, podwójne reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej, klimatyzacja, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, ststem start-stop.
W drugim stopniu wyposażenia – Comfortline są: 16-calowe alufelgi, podłokietnik między przednimi siedzeniami, komputer pokładowy, kierownica obszyta skórą.
Najwyższa wersja Highline ma dodatkowo reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, sportowe fotele z przodu, aktywny tempomat.
W podstawowej wersji Trendline Golf po face liftingu oferowany jest z trzema rodzajami silników: 1,0 TSI/85 KM – cena 66 990 zł, 1,0 TSI/110 KM – cena 72 190 zł (ze skrzynią 7-stopniową DSG – 80 590 zł) oraz 1,6 TDI/90 KM – cena 78 190 zł.
W Comfortline dostępne są także silniki benzynowe 1,4 TSI/125 lub 150 KM oraz diesle 1,6 TDI/115 KM oraz 2,0 TDI/150 KM.
W wersji Highline niedostępne są silniki 1,0/85 KM.
Najdroższa wersja nowego 3-drzwiowego Golfa (silnik 2,0 TDI/150 KM, skrzynia DSG) kosztuje 110 790 zł.
Wersje 5-drzwiowe oferowane są w podobnych konfiguracjach silnikowych, są droższe o 1740 zł. Najtańsza kosztuje 68 730 zł (silnik 1,0/85 KM, skrzynia ręczna 5-biegowa), a najdroższa – 112 530 zł(silnik 2,0 TDI/150 KM, skrzynia DSG)
Wersje Variant, czyli kombi są droższe od 5-drzwiowych o 3660 zł. Najtańsze kombi kosztuje 72 390 zł (silnik 1,0/85 KM), a najdroższe wyceniono na 116 190 zł (silnik 2,0 TDI plus skrzynia DSG).
VW Golf Alltrack z napędem na 4 koła, podwyższonym zawieszeniem i 17-calowymi felgami ze stopów lekkich wyposażono w silnik 1,8 TSI/180 KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG. Cena „terenowego" Golfa – 121 390 zł.
Znamy też cenę Golfa GTD z silnikiem 2,0 TDI/184 KM. Ta wersja ma sportowe zawieszenie, 17-calowe alufelgi, klimatyzację automatyczną Climatronic, reflektory w technice LED.
Lista opcji, za które trzeba dodatkowo zapłacić, jest bardzo długa, obejmuje kilkadziesiąt pozycji. Oto wybrane pozycje:
Podgrzewane przednie fotele, spryskiwacze reflektorów i podgrzewane dysze spryskiwaczy – 1170 zł
Lakier metalik – 2030 zł
Sportowe, skórzane i podgrzewane fotele z przodu – 9040 zł
Szklany dach panoramiczny – 3890 zł
Reflektory LED – 2200 zł
Kierownica podgrzewana – 550 zł
System monitorowania martwego pola – 1490 zł
Nawigacja satelitarna Discover Media – 4620 zł
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu – 1060 zł
Obręcze aluminiowe 17-calowe – 1620 zł
Obręcze aluminiowe 18-calowe – 3680 zł
Czujnik deszczu – 520 zł
W galerii kilkanaście zdjęć VW Golfa po face liftingu