Volkswagen sprzedał w styczniu o 41,3 proc. więcej samochodów niż rok wcześniej. Klientom przekazano w tym miesiącu 538 500 aut (styczeń 2009: 381 100). W porównaniu ze światowym rynkiem (+22,3 proc.) koncern znacznie wyprzedził konkurencję. Marka Volkswagen na początku roku zanotowała wzrost o 46,2 proc. Powodem dobrego wyniku jest przede wszystkim nowa, proekologiczna paleta modeli.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z udanego początku roku. Świadczy on o doskonałej palecie modeli. Dobry wynik nie powinien jednak nas zwieść, przed nami stoją wyzwania 2010 roku. Sytuacja na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym pozostaje napięta - powiedział Christian Klingler, członek zarządu koncernu ds. sprzedaży - jednak wciąż są jeszcze bardzo dynamiczne rynki, jak na przykład Chiny.

Bardzo dobre wyniki koncernu

W styczniu bieżącego roku na europejskim rynku marki koncernu sprzedały 242 800 samochodów (2009: 183 100) i zanotowały tym samym wyraźny wzrost o 32,6 proc. W Europie Zachodniej wzrost ten wyniósł 39,1 proc, do 218 900 sztuk (2009: 157 400).

W Niemczech koncern przekazał odbiorcom 71 800 samochodów (2009: 53 300; +34,6 proc.) - Premia za złomowanie w styczniu przyczyniła się do dużego wzrostu zainteresowania samochodami. Przewidujemy, że sytuacja w ciągu roku będzie się stopniowo pogarszać, przy czym chcielibyśmy zwiększyć udział w rynku - powiedział Klingler.

W USA koncern uzyskał w styczniu wysoki wzrost sprzedaży, wynoszący 40,1% (24 600 sztuk, 2009: 17 600). Przedsiębiorstwo osiągnęło zatem także znacznie lepszy wynik niż cały rynek (+6,3 proc.). W Chinach sprzedaż koncernu Volkswagen na początku roku po raz kolejny wyraźnie wzrosła. Dostarczając 166 900 samochodów (2009: 83 900; +98,8 proc.), przedsiębiorstwo prawie podwoiło swoją sprzedaż.

Wzorcowy początek 2010 roku dla marki Volkswagen na świecie

Marka Volkswagen bardzo dobrze rozpoczęła nowy rok: sprzedano w styczniu 359 300 samochodów (245 800; +46,2 proc.). Wśród modeli Volkswagena najchętniej kupowany na świecie był Golf: 45 600 sztuk (29 300; +55,8 proc.). Auto wyraźnie uplasowało się na pierwszym miejscu. Tuż za nim było Polo ze sprzedażą na poziomie 40 200 sztuk (22 000; +82,8 proc.).

Na największym pojedynczym rynku w Chinach marka znacznie umocniła swoją pozycję. W styczniu klienci odebrali tam 135 200 volkswagenów (70 300; +92,4 proc.).

W Niemczech Volkswagen sprzedał 44 100 samochodów osobowych (29 500; +49,5 proc.).