Z testów niezależnej organizacji EuroNCAP wynika, że mikrokary należą do najmniej bezpiecznych pojazdów, które przeszły w ostatnich latach testy zderzeniowe. Wiele z nich nie uzyskało nawet jednej gwiazdki. Ale także przepisy są w tym przypadku mniej wymagające niż w stosunku do „dorosłych aut”. Wyposażenie większości z poddanych próbom zderzeniowym mikrokarów nie obejmuje nawet jednej poduszki powietrznej, a pasy bezpieczeństwa są znacznie mniej skuteczne niż w normalnym aucie.
Porównanie stopnia bezpieczeństwa mikrokarów z normalnymi autami wciąż pozostawia wiele do życzenia. Nawet mały Smart przewyższa je swoimi parametrami wielokrotnie.
- To przykre, że mikroauta wciąż nie są wyposażane nawet w najprostsze systemy zwiększające bezpieczeństwo pasażerów. Powszechnie panuje przekonanie, że to co jest na ich pokładzie w zupełności wystarczy – tak skomentowal wyniki ostatnich testów zderzeniowych Michiel van Ratingen, generalny sekretarz EuroNCAP.
Galeria zdjęć
To jeden z nielicznych w tej kategorii pojazdów, który opcjonalnie mozna wyposażyć w poduszkę powietrzną kierowcy. Podczas testu zderzeniowego EuroNCAP otrzymał ocenę jednej gwiazdki. Ochronę kierowcy oceniono za niedostateczną.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano jedną gwiazdkę. Ten czteroosobowy pojazd nie ma żadnej poduszki powietrznej. w przypadku kolizji nie zapewni bezpiecznej ochrony kierowcy.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano ocenę dwóch gwiazdek. To najwyższa ocena w tej kategorii pojazdów. Jednak dwuosobowe auto nie ma ani jednej poduszki powietrznej. Podczas zderzenia czołowego struktura pojazdu zachowala się stabilnie, a ochrona kierowcy została oceniona na marginesie dopuszczalnej normy.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano jedną gwiazdkę. Ten czteroosobowy pojazd nie ma żadnej poduszki powietrznej. w przypadku kolizji nie zapewni bezpiecznej ochrony kierowcy.
To jeden z nielicznych w tej kategorii pojazdów, który opcjonalnie mozna wyposażyć w poduszkę powietrzną kierowcy. Podczas testu zderzeniowego EuroNCAP otrzymał ocenę jednej gwiazdki. Ochronę kierowcy oceniono za niedostateczną.
Czteroosobowy pojazd, który rozwija prędkość maksymalną 98 km/h nie ma ani jednej poduszki powietrzenej. Ochrona tułowia kierowcy jest niedostateczna, a na granicy minimum oceniono ochronę nóg. Podczas testu zderzeniowego EuroNCAP oceeniony został na jedną gwiazdkę.
Czteroosobowy pojazd, który rozwija prędkość maksymalną 98 km/h nie ma ani jednej poduszki powietrzenej. Ochrona tułowia kierowcy jest niedostateczna, a na granicy minimum oceniono ochronę nóg. Podczas testu zderzeniowego EuroNCAP oceeniony został na jedną gwiazdkę.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano ocenę dwóch gwiazdek. To najwyższa ocena w tej kategorii pojazdów. Jednak dwuosobowe auto nie ma ani jednej poduszki powietrznej. Podczas zderzenia czołowego struktura pojazdu zachowala się stabilnie, a ochrona kierowcy została oceniona na marginesie dopuszczalnej normy.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano jedną gwiazdkę. Ten czteroosobowy pojazd nie ma żadnej poduszki powietrznej. w przypadku kolizji nie zapewni bezpiecznej ochrony kierowcy.
Czteroosobowy pojazd, który rozwija prędkość maksymalną 98 km/h nie ma ani jednej poduszki powietrzenej. Ochrona tułowia kierowcy jest niedostateczna, a na granicy minimum oceniono ochronę nóg. Podczas testu zderzeniowego EuroNCAP oceeniony został na jedną gwiazdkę.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano jedną gwiazdkę. Ten czteroosobowy pojazd nie ma żadnej poduszki powietrznej. w przypadku kolizji nie zapewni bezpiecznej ochrony kierowcy.
To jeden z nielicznych w tej kategorii pojazdów, który opcjonalnie mozna wyposażyć w poduszkę powietrzną kierowcy. Podczas testu zderzeniowego EuroNCAP otrzymał ocenę jednej gwiazdki. Ochronę kierowcy oceniono za niedostateczną.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano jedną gwiazdkę. Ten czteroosobowy pojazd nie ma żadnej poduszki powietrznej. w przypadku kolizji nie zapewni bezpiecznej ochrony kierowcy.
Czteroosobowy pojazd, który rozwija prędkość maksymalną 98 km/h nie ma ani jednej poduszki powietrzenej. Ochrona tułowia kierowcy jest niedostateczna, a na granicy minimum oceniono ochronę nóg. Podczas testu zderzeniowego EuroNCAP oceeniony został na jedną gwiazdkę.
W teście zderzeniowym EuropNCAP przyznano jedną gwiazdkę. Czteroosobowy pojazd, który rozwija prędkość maksymalną 98 km/h nie ma ani jednej poduszki powietrzenej. Ochrona tułowia kierowcy jest niedostateczna, a na granicy minimum oceniono ochronę nóg. Podczas testu zderzeniowego EuroNCAP oceeniony został na jedną gwiazdkę.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano ocenę dwóch gwiazdek. To najwyższa ocena w tej kategorii pojazdów. Jednak dwuosobowe auto nie ma ani jednej poduszki powietrznej. Podczas zderzenia czołowego struktura pojazdu zachowala się stabilnie, a ochrona kierowcy została oceniona na marginesie dopuszczalnej normy.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano ocenę dwóch gwiazdek. To najwyższa ocena w tej kategorii pojazdów. Jednak dwuosobowe auto nie ma ani jednej poduszki powietrznej. Podczas zderzenia czołowego struktura pojazdu zachowala się stabilnie, a ochrona kierowcy została oceniona na marginesie dopuszczalnej normy.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano jedną gwiazdkę. Ten czteroosobowy pojazd nie ma żadnej poduszki powietrznej. w przypadku kolizji nie zapewni bezpiecznej ochrony kierowcy.
To jeden z nielicznych w tej kategorii pojazdów, który opcjonalnie mozna wyposażyć w poduszkę powietrzną kierowcy. Podczas testu zderzeniowego EuroNCAP otrzymał ocenę jednej gwiazdki. Ochronę kierowcy oceniono za niedostateczną.
Ten dwuosobowy pojazd z napędem elektrycznym nie otrzymał w teście zderzeniowym ani jednej gwiazdki. Przy czołowym zderzeniu z innym pojazdem jego kierowca nie ma najmniejszych szans.
W teście zderzeniowym EuroNCAP przyznano ocenę dwóch gwiazdek. To najwyższa ocena w tej kategorii pojazdów. Jednak dwuosobowe auto nie ma ani jednej poduszki powietrznej. Podczas zderzenia czołowego struktura pojazdu zachowala się stabilnie, a ochrona kierowcy została oceniona na marginesie dopuszczalnej normy.