Konkurent Audi Q5 i Volvo XC 60 w podstawowej wersji xDrive 20d, napędzanej dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 135 kW/184 KM, kosztuje w Niemczech 39 100 euro.

BMW X3 z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 3,0 l i mocy 225 kW/306 KM to wydatek minimum 51 850 euro. Wersja benzynowa w porównaniu z poprzednikiem zdrożała o prawie 6000 euro, jest jednak seryjnie wyposażona w adaptacyjną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Koszt takiej przekładni w przypadku wersji wysokoprężnej to 2300 euro. Seryjnie SUV z dieslem posiada sześciobiegową skrzynię manualną. Za elektrycznie regulowane fotele nabywcy muszą dopłacić 1290 euro. Są one w wyposażeniu seryjnym odmiany benzynowej, podobnie jak dwustrefowa klimatyzacja, która w dieslu wymaga 690 euro dopłaty.

Skórzana tapicerka w przypadku obu wersji to koszt 1800 euro.Kolejne wersje silnikowe, jak to BMW ma w zwyczaju, zostaną wprowadzone w późniejszym terminie.