Auto Świat Wiadomości Napęd hybrydowy zaczyna dominować w Europie

Napęd hybrydowy zaczyna dominować w Europie

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Jeszcze w zeszłym roku niemal połowę sprzedaży Toyoty w Europie stanowiły hybrydy. W tym roku już ponad połowę. W gamie japońskiej marki powiększa się uzależnienie od jednego rodzaju napędu.

Porównanie: benzynowa hybryda, dieslowska hybryda kontra diesel i benzyna
Zobacz galerię (5)
Auto Bild
Porównanie: benzynowa hybryda, dieslowska hybryda kontra diesel i benzyna
  • Toyota jako jedna z nielicznych zanotowała wzrost sprzedaży w Europie. Firma powiększyła swoje udziały do 5,3 proc.
  • Po sześciu miesiącach 2019 roku hybrydowe modele Toyoty stanowią już 51 proc. całej sprzedaży marki w Europie
  • W pierwszym półroczu aż 83 proc. sprzedanych Corolli (w nadwoziu hatchback i kombi) stanowiły wersje hybrydowe

Od kiedy Toyota niemal na dobre pożegnała się z dieslem (w przypadku najpopularniejszych modeli osobowych), konsekwentnie rośnie udział hybryd w łącznej sprzedaży marki. W 2018 roku modele hybrydowe stanowiły niemal połowę całej sprzedaży. „Za sprawą największej gamy hybryd na rynku, na którą składa się 17 modeli Toyoty i Lexusa, udział hybryd w sprzedaży Toyota Motor Europe stanowi aż 46 proc.” – chwalił się dr Johan van Zyl, szef Toyota Motor Europe podczas podsumowania działalności firmy w 2018 roku.

W tym roku sprzedaż jeszcze wzrosła i to, mimo że rynek nowych samochodów w Europie zanotował spadek (Toyota jako jedna z nielicznych zanotowała wzrost sprzedaży i powiększyła swoje udziały do 5,3 proc.). Po sześciu miesiącach 2019 roku hybrydowe modele Toyoty stanowią już 51 proc. całej sprzedaży marki w Europie. Po uwzględnieniu regionu Europy Zachodniej i Środkowej udziały zwiększają się aż do 60 proc.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Szefowie Toyoty nie kryją swoich ambicji co do ustanowienia kolejnego rekordu sprzedaży. „Jesteśmy na dobrej drodze do zakończenia roku z wynikiem 1 065 000 aut, o czym świadczy wysoki poziom zebranych do tej pory zamówień” – wyjaśnił Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.

Optymistyczne założenia nie powinny dziwić, szczególnie po dobrym rynkowym przyjęciu takich modeli jak Corolla czy RAV4. W pierwszym półroczu aż 83 proc. sprzedanych Corolli (w nadwoziu hatchback i kombi) stanowiły wersje hybrydowe. W przypadku Corolli sedan połowę stanowią wersje zelektryfikowane. Równie imponująco przedstawia się sprzedaż RAV4. Wersja RAV4 Hybrid to aż 72 proc. całej sprzedaży popularnego SUV.

Najpopularniejszymi hybrydowymi modelami Toyoty w Europie są obecnie Corolla, C-HR oraz Yaris. W Polsce jest podobnie w przypadku dwóch pierwszych miejsc (Corolla i C-HR). W naszym kraju większym wzięciem cieszy się zaś RAV4 Hybrid (2469 sztuk) niż Yaris Hybrid (1252 egzemplarze). 

ModelSprzedaż wersji hybrydowych (liczba egzemplarzy)Łączna sprzedaż wszystkich wersji (liczba egzemplarzy)
Yaris 66 366130 967
C-HR 70 28479 020
Corolla HB i Corolla TS Kombi 57 66569 446
RAV452 30472 791
Corolla Sedan 15 21933 518
Prius27022702
Prius+69506950
Prius Plug-in Hybrid11001100
Camry275923 543
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków