CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.243.931.60
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.574.664.472.21

Ile jest nowego w Maździe CX-5? - Porównanie kompaktowych SUV-ów z dieslami

20 cze, 11:45
Udostępnij
0
Skomentuj

Na rynek wjeżdża kolejna generacja Mazdy CX-5. Na ile rzeczywiście jest nowa i lepsza od poprzedniczki, wyjaśni pierwsze porównanie z rywalami: Volkswagenem Tiguanem, Nissanem Qashqaiem i Kią Sportage.

W Maździe CX-5 mamy do czynienia z ewolucją designu – wygląd nie bije nowością po oczach, ale został ze smakiem wyostrzony. I dobrze, po co wyważać otwarte drzwi? Nam się to podoba, choć punktów za piękno nie przyznajemy. Stawiamy na mierzalne i obiektywnie odczuwalne cechy.

Pod maską CX-5 tkwi dobrze znany 150-konny diesel 2.2. Na naszym rynku wciąż pokutuje z powodu wyższej niż u konkurentów akcyzy. Tiguan i Sportage mają bowiem 2-litrowe silniki, a Nissan – tylko 1.6. Moc tej stawki waha się od 130 do 150 KM, wszystkie auta z manualnymi skrzyniami biegów i napędem 4x4. I każde z nich ma swoją popisową konkurencję. Kia bryluje 7-letnią gwarancją. Volkswagen został zaprojektowany wokół człowieka – jest przestronny i ergonomiczny. Nissan z kolei ma atrakcyjną cenę, natomiast Mazdę zawsze chwaliliśmy za prowadzenie. Czym tym razem SUV-y nas zaskoczą? Przepuśćmy je przez testowe sito punktowe!

. . Foto: Auto Świat
. . Foto: Auto Świat

Mazda CX-5 kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i VW Tiguan - dane producentów

Volkswagen Kia Mazda Nissan
Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16 t.diesel/R4/16 t.diesel/R4/16 t.diesel/R4/16
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/pasek common rail/łańcuch common rail/łańcuch common rail/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1968 1995 2191 1598
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/3500 136/2750 150/4500 130/4000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 340/1750 373/1500 380/1800 320/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 204 184 199 190
Skrzynia biegów man. 6 man. 6 man. 6 man. 6
Napęd 4x4 4x4 4x4 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 520-1655 503-1492 506-1620 430-1585
Opony testowanego auta 235/55 R 18 245/45 R 19 225/55 R 19 225/45 R 19
Pojemność zbiornika paliwa/AdBlue (l) 60/12 62/- 58/- 65/-
Emisja CO2 (g/km) 123 139 142 133
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 2500/750 2200/750 2000/750 1800/750
Dł./szer./wys. (mm) 4486/1839/1673 4480/1855/1635 4550/1840/1680 4370/1800/1595

Mazda CX-5 kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i VW Tiguan - wyniki pomiarów drogowych

Volkswagen Kia Mazda Nissan
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,0 s 3,4 s 3,2 s 3,6 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s 10,5 s 9,8 s 10,8 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 16,7 s 18,0 s 16,6 s 18,8 s
Elastyczność 60-100 km/h 6,9/9,7 s (4./5. bieg) 6,4/8,4 s (4./5. bieg) 6,5/9,5 s (4./5. bieg) s 6,6/9,1 s (4./5. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 10,1/13,6 s (5./6. bieg) 9,1/12,6 s (5./6. bieg) 9,2/12,2 s (5./6. bieg) 9,5/12,5 s (5./6.bieg)
Masa rzeczywista/ładowność 1758/542 kg 1707/543 kg 1671/472 kg 1586/444 kg
Rozdział masy (przód/tył) 57/43 proc. 60/40 proc. 60/40 proc. 61/39 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,4/11,4 m 11,0/11,2 m 11,7/12,1 m 11,5/11,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 34,9 m 34,6 m 38,6 m 35,1 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 35,2 m 35,0 m 38,8 m 35,7 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 56 dB 57 dB 56 dB 59 dB
Hałas w kabinie przy 100 km/h 66 dB 66 dB 65 dB 68 dB
Hałas w kabinie przy 130 km/h 68 dB 70 dB 69 dB 71 dB
Spalanie testowe 6,2 l/100 km 6,5 l/100 km 6,6 l/100 km 6,1 l/100 km
Zasięg 960 km 950 km 870 km 1060 km

Mazda CX-5 kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i VW Tiguan - gwarancja/ceny

Volkswagen Kia Mazda Nissan
Cena podstawowa testowanej wersji 132 290 zł 117 990 zł 142 900 zł 119 150
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 41,6 proc. 44,1 proc. 41,1 proc. 46,1 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 7 lat 3 lata 3 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub rok co 30 tys. km lub 2 lata co 20 tys. km lub rok co 30 tys. km lub rok
Cena po doposażeniu 153 400 zł 126 490 zł 149 900 zł 119 150 zł

Mazda CX-5 kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i VW Tiguan - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Volkswagen Kia Mazda Nissan
Przestronność z przodu 40 34 31 31 28
Przestronność z tyłu 30 27 24 25 22
Pojemność bagażnika 25 21 20 20 18
Ładowność 15 13 13 11 10
Widoczność 20 16 13 15 13
Fotele, pozycja kierowcy 30 25 24 22 21
Ergonomia obsługi 20 16 16 14 13
Jakość wykończenia 20 17 16 14 13
Suma punktów 200 169 157 154 140
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Volkswagen Kia Mazda Nissan
Przyspieszenie 25 18 17 18 17
Elastyczność 25 18 17 19 19
Poziom hałasu 15 13 12 11 11
Skrzynia biegów 15 11 12 12 10
Zachowanie na drodze 30 26 26 25 23
Komfort jazdy 30 25 21 23 20
Układ kierowniczy 15 14 12 13 10
Średnica zawracania 5 4 4 5 4
Skuteczność hamulców 40 37 37 30 36
Suma punktów 200 166 158 156 150
Koszty Maks. pkt. Volkswagen Kia Mazda Nissan
Cena po doposażeniu 50 27 33 28 40
Utrata wartości 15 15 14 15 13
Zużycie paliwa 30 22 21 21 23
Wyposażenie – komfort 30 26 26 26 23
Wyp. – bezpieczeństwo 30 24 25 25 13
Ubezpieczenia 10 7 8 7 8
Gwarancja 15 8 15 10 10
Przeglądy 20 20 20 13 20
Suma punktów 200 149 162 145 150
Wynik końcowy 600 484 477 455 440
Miejsce w teście 1. 2. 3. 4.

Naszym zdaniem: Mazda się nie popisała

Długa droga hamowania i niedociągnięcia w zestrojeniu zawieszenia sprawiły, że Mazda przegrała z Kią i Volkswagenem. Gdyby nie to, CX-5 mogłoby wygrać. Nissan mimo najniższej ceny nie miał szans głównie ze względu na ciasne wnętrze.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (109)

No photo
No photo ~Informator Użytkownik anonimowy
~Informator :
No photo ~Informator Użytkownik anonimowy
Witam!
Kompletny blamaż i błędy w ocenach, Panowie redaktorzy co wy puszczacie.
Uczniowie szkół gimnazjalnych bardziej się przykładają do sprawdzania swojej pracy niż wy z tego z czego jecie chleb.

W danych z tabelki elastyczność KIA wygrała 3 z 4 ocen !
Najlepsza na 4 biegu dla 60-100, najlepsza na 5 biegu dla 60-100 i najlepsza na 5 biegu w 80-120
dodatkowo prawie tak samo dobra na nadbiegu (bieg 6) dla 80-120 jak inni i aż o sekundę szybsza od VW

a oto ocena
Elastyczność: VW 18 KIA 17 Mazda 19 Nissan 19

śmiać się czy płakać ?

Pomijam żenującą ocenę innych parametrów i ustawienia wag bo to już piszą inni komentujący - i słusznie
ale to że samochód najmniej elastyczny, który przegrał wszystkie 4 pomiary ma więcej punktów niż KIA która wygrała 3 z 4
to chyba komentarz swojej pracy wystawcie sami...

pozdrawiam czytelników
22 cze 09:15 | ocena: 92%
Liczba głosów:62
92%
8%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~FanJapan Użytkownik anonimowy
~FanJapan :
No photo ~FanJapan Użytkownik anonimowy
Mazda jest ładna. Finezyjna, choć trzeba pamiętać, że Mazda ma dobry pijar. Ale to fajne auto. Najlepszy w maździe jest design. To solidne auto mechanicznie, ale z czasem sprawiające wrażenie jakby było wykonane z tektury. Dlatego nową wobec starszej dociążyli. I dlatego nowa generacja to lifting rozległy, podobnie jak to przeszło z 2 liftach mazdy 6. Silnik diesla faktycznie nie jest tak ekonomiczny jakby się wydawało,ale jest cichy i elastyczny. Dobrze, o ile to prawdziwe, że poprawili wyciszenie, bo to bolączka wszystkich mazd. Kto lubi japończyki i chce ładne auto mazdę polecam, ale to nie będzie lexus czy infiniti. Na pewno nie nie klasa bmw dla ubogich. Choć dziś już tak wszystko się miesza, że różnice w cenach i jakości się zacierają.
21 cze 10:07 | ocena: 90%
Liczba głosów:20
90%
10%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~masakra Użytkownik anonimowy
~masakra :
No photo ~masakra Użytkownik anonimowy
wracaja za klamstwa w punktacj iza wyciszenie to mazda ma 13 punktow za wymiane oleju co 20 tys reszta ma po 30 ponktow bo wymienia co 30 tys km , wiec kto co wymysla powini wiedziec ze wymiana co 30 tys i silnik na zlom , mam propozycje wymiana oleju co 100 tys km i niemcy czyli bild/auto swait bedzie dawal za to premie 100 ponktow kto jest za ?
20 cze 16:34 | ocena: 89%
Liczba głosów:45
89%
11%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Minus-Blue Użytkownik anonimowy
~Minus-Blue :
No photo ~Minus-Blue Użytkownik anonimowy
Dlaczego VW jest chwalone za AdBlue? Nie mogę tego pojąć. Inni potrafią zrobić silniki spełniające normy bez tego a VW potrzbuje "wspomagaczy". Chyba jednak inżynierowie z VAGa nie są aż tak dobrzy?
21 cze 15:24 | ocena: 94%
Liczba głosów:52
94%
6%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bhjbhjbjhb Użytkownik anonimowy
~bhjbhjbjhb :
No photo ~bhjbhjbjhb Użytkownik anonimowy
Straszne klamstwa, niemcy robia wszystko pod siebie pytam sie co to jest ? mazda w wyciszeniu wygrywa z pomairach w db z kia a w punktach mazda ma najmniej ze wszystkich mimo ze nissan jest o 3 db slabszy a 3db to 2x glosniej co tu jest grane ? ostatni test jaki czytma od tych burakow
20 cze 16:29 | ocena: 87%
Liczba głosów:39
87%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
do ~Informator:
No photo ~Informator Użytkownik anonimowy
22 cze 09:15 użytkownik ~Informator napisał
Witam!
Kompletny blamaż i błędy w ocenach, Panowie redaktorzy co wy puszczacie.
Uczniowie szkół gimnazjalnych bardziej się przykładają do sprawdzania swojej pracy niż wy z tego z czego jecie chleb.

W danych z tabelki elastyczność KIA wygrała 3 z 4 ocen !
A cego się spodziewałeś skoro wolkswagen jest właścicielem autobilda? Niewole zatrudnieni w autobildzie muszą pisać co im Pan karze. A Parobki z polski musza to tłumaczyć. Tyle w temacie.
23 cze 10:03 | ocena: 95%
Liczba głosów:20
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gabi Użytkownik anonimowy
~Gabi :
No photo ~Gabi Użytkownik anonimowy
Powiem tak: koreanczyki i japonce juz dawno przegonily niemieckie padlo w designie- zobaczcie na cx-5 czy Kia - piekne linie w porownaniu z tym klockiem z vw. Do tego oszukuja w punktacji za spalanie -vw powinien miec najmniej. Tak wiec kolejny juz raz denny i oszukanczy test.
20 cze 21:04 | ocena: 80%
Liczba głosów:51
80%
20%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hjvbbhjbjh Użytkownik anonimowy
~hjvbbhjbjh :
No photo ~hjvbbhjbjh Użytkownik anonimowy
Pamietajcie !!! Auto śwait nie robi testow to testy tlomaczone z niemeickiego czasopisma auto Bild - wiec w takich testach nawet polo wygra z jaguaram bo polo niemeickie .
21 cze 15:58 | ocena: 96%
Liczba głosów:52
96%
4%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Igor Użytkownik anonimowy
~Igor :
No photo ~Igor Użytkownik anonimowy
AdBlue co za idiota to wymyślił, na pewno z niemiec.
Nigdy takiego auta nie kupię, ponad to diesle są na wymarciu ! Za parę lat nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie ich chciał odkupić .
Benzyna, benzyna i jeszcze raz benzyna !
23 cze 09:15 | ocena: 85%
Liczba głosów:39
85%
15%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~cox Użytkownik anonimowy
~cox :
No photo ~cox Użytkownik anonimowy
Panie Bulinski, nawet po Pana fryzurze widac, ze jest Pan chorym fanatykiem niemieckiego czegos, wiec ten caly tekst nie moze byc w zaden sposob obiektywny. I tyle w tym temacie.
22 cze 16:00 | ocena: 89%
Liczba głosów:27
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Nowa Mazda CX-5 kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i VW Tiguan

Do testu wybraliśmy wersje z napędem 4x4 i ręcznymi skrzyniami biegów.

Ile jest nowego w Maździe CX-5? - Porównanie kompaktowych SUV-ów z dieslami (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego